Husk at kutterspån som brukes til strø hos hester ofte er av høy kvalitet, såfremt at det ikke skal inneholde en masse spon og andre småpartikler, fordi hestenes luftveier ikke trives så godt med dette.
Derfor vil nok prisen for hestestrø ligge litt høyere enn prisen for spill på et sagbruk/høvleri.
Derfor vil nok prisen for hestestrø ligge litt høyere enn prisen for spill på et sagbruk/høvleri.
He, jeg er på god vei til å bli kvitt denne forferdelige formen av tre.....Benno skrev:
Om det var sånn at det holdt å gjøre dette hvert 58. år så ville det være én ting. Hvor lenge tror du det har sett ut slik? Kanskje ikke så gøy å bore 90 hull i veggen hvert tiende år....
I huset, opprinnelig et Borohus modell 70 tror jeg, er alle veggelementer prefabrikkerte moduler. Jeg gjetter at man spikret sammen modulen og deretter fylte fra siden, for til slutt å spikre sammen veggmodulen helt.Mogge skrev:
I mitt hus - Sverige Stugan er det "åpent" ovenfra og ned, men de tverrbjelkene (som holder veggstendere for inner- og yttervegger m.m.) hindrer likevel at flisen "ramler ned" på en naturlig måte, noe jeg viser på min hjemmeside med ulike bilder
http://passagen.se/femana
Det trenger ikke ta mange år for at det som bildet viser skal skje:
modulveggene trenger bare transporteres til byggeplassen, når de monteres sammen, når innervegger hamres sammen, når man i det hele tatt arbeider med spiker og hammer i huset
så "setter" flisen seg i klumper og danner hull i veggene med kaldras som følge!
Men, einpajo, Du har ikke sagt hva Du skal bruke det til?
Helena med
Sverige Stugan
Klikk her for å svare
