Ja, hvor kan man kjøpe kutterflis? Helst i Karlstad-området.
 
Søk etter høvlerier i telefonkatalogen. Det er der man "tilverker" kutterspån.
 
Jeg som har kastet 100-120 sekker....:)
 
Totte_S
Husk at kutterspån som brukes til strø hos hester ofte er av høy kvalitet, såfremt at det ikke skal inneholde en masse spon og andre småpartikler, fordi hestenes luftveier ikke trives så godt med dette.
Derfor vil nok prisen for hestestrø ligge litt høyere enn prisen for spill på et sagbruk/høvleri.
 
;D

Mathias.... klok Du, jeg dåre...fylle vegger med mine!

Helena med
Sverige Stugan
 
vonSassen skrev:
;D

Mathias.... klok Du, jeg dåre...fylle vegger med mine!

Helena med
Sverige Stugan
Her ser du hvorfor jeg kaster ut kuttert.......jeg håper virkelig du slipper dette: :-/

Sånn ser det ut i en mellomvegg etter 58 år:

kutterspan.jpg

Sunket sammen til halvparten omtrent!
 
Ta opp et hull og fyll på med mer spon eller blås inn noen cellulosabasert løsull og du kan være rolig i minst 58 år til. Er man lykkelig nok til å ha et hus uten mineralull og plast ville i alle fall ikke jeg "kontaminere" det.
 
Benno skrev:
Ta opp et hull og fyll på med mer spon eller blås inn noen cellulosebasert løsull og du kan være rolig i minst 58 år til. Er man lykkelig nok til å ha et hus uten mineralull og plast ville i hvert fall ikke jeg "kontaminere" det.
He, jeg er på god vei til å bli kvitt denne forferdelige formen av tre.....:)

Om det var sånn at det holdt å gjøre dette hvert 58. år så ville det være én ting. Hvor lenge tror du det har sett ut slik? Kanskje ikke så gøy å bore 90 hull i veggen hvert tiende år.... ;)
 
Mogge skrev:
Sponvegger pleier å ha stående stendere så det er åpent hele veien ovenfra... en slik vegg kan fylles oppfra vinden. Men på Mathias bilde ser det ut som liggende stendere... Hvordan fikk de spånet dit i utgangspunktet??  ???
I huset, opprinnelig et Borohus modell 70 tror jeg, er alle veggelementer prefabrikkerte moduler. Jeg gjetter at man spikret sammen modulen og deretter fylte fra siden, for til slutt å spikre sammen veggmodulen helt.
 
:(

I mitt hus - Sverige Stugan er det "åpent" ovenfra og ned, men de tverrbjelkene (som holder veggstendere for inner- og yttervegger m.m.) hindrer likevel at flisen "ramler ned" på en naturlig måte, noe jeg viser på min hjemmeside med ulike bilder
http://passagen.se/femana

Det trenger ikke ta mange år for at det som bildet viser skal skje:
modulveggene trenger bare transporteres til byggeplassen, når de monteres sammen, når innervegger hamres sammen, når man i det hele tatt arbeider med spiker og hammer i huset
så "setter" flisen seg i klumper og danner hull i veggene med kaldras som følge!

Men, einpajo, Du har ikke sagt hva Du skal bruke det til?

Helena med
Sverige Stugan
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.