Kassert offsetplate fra et trykkeri …

• Liker
Mikael_L
  • Laddar…
F
C carlfredrik skrev:
Hei igjen! Tenkte bare se om noen vet hvor man kan få tak i virkelig tynn titan?

Tenkte lage en slik vindbeskyttelse til min alkoholbrenner :)

[bild]
Botox også, leste feil og tenkte på trådtittelen, sorry. Titan vet jeg ikke om det går an å få tak i som tynnplater.
Hvorfor titan? Hvorfor gjøre det komplisert?

C carlfredrik skrev:
Det finnes et veldig populært friluftskjøkken for lettvektsvandrere som heter Caldera cone, som bruker et vindskjerm i en type aluminium. Tror den kan være rundt 0.1mm.

[bilde]

Tenkte man kan teste å lage en selv for moro skyld :) kan bli et bra helgeprosjekt.
Det der er nok Titan, ikke aluminium.

Finnes det rester å kjøpe på eBay

Titan virker jo totalt overkill men entusiaster betaler jo hva som helst iblant.
På Bauhaus tror jeg de har en masse hullplater i ulike materialer. Dog ikke titan.

T Thomas_Blekinge skrev:
Titan virker jo totalt overkill, men entusiaster betaler jo hva som helst iblant.
På Bauhaus tror jeg de har en masse hullplater i ulike materialer. Dog ikke titan.
Føles bare som at det vil holde best ved høye temperaturer i forhold til hva det veier?

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det der er nok Titan, ikke aluminium.
Yes det er titan de kjører. Fant 0,1x100x1000mm for 50 spenn på AliExpress!

Spennende prosjekt, legg gjerne inn bilder av resultatet.

F
C carlfredrik skrev:
Yes det är titan de kjører. Fant 0,1x100x1000mm for 50 spenn på AliExpress!
For tynt. Tror at (med sterk betoning på tror) at 0,5mm er en bra tykkelse å begynne på.

F fsn skrev:
For tynt. Tror at (med sterk vektlegging på tror) at 0,5mm er en bra tykkelse å begynne med.
Har bestilt litt 0.1mm nå så vi får se hvordan det føles, må kunne rulles sammen smidig. Har sett at noen til og med bruker 0,07mm så 0.1 kan nok fungere. Får komme tilbake når jeg har kommet i gang! Takk for alle tips!

Her er en liten video som forklarer veldig tydelig hvordan man gjør om noen har fått lyst :)

Mikael_L
Trådløft !!
Hvordan gikk det så?

For øvrig kan man si at vanlig aluminium som er tynn, under 0,5 mm, er veldig svakt og mykt.
Men det finnes kanskje å få tak i duralaluminium ...
Kanskje vanskelig for privatpersoner og i liten mengde ...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.