Nå er det nesten helt klart. Har innredet overetasjen på vårt 1 1/2-planshus selv. Skal bare legge gulv, fikse strømmen, montere elementer og litt annet smått og godt... som lister f.eks.

Jeg vil ha en list der de lave 90cm veggene møter taket med 45 grader. Gjerne en enkel tynn list med 45 graders vinkel...

...men hvor finner jeg dette? Har lett på Bauhaus og på nettet uten resultat, bortsett fra at jeg har forstått at det kalles 135-graderslist.

Tips mottas med takk!

/Björn

Er det en slik skråtaklist du mener?

34snedtaklist.jpg 36snedtaklist.jpg

Fant den hos Ekenäs Hyvleri (http://www.ekenashyvleri.com) i Småland men den må vel være mulig å få tak i andre steder også?

/Ingeniøren

Jada, snedtakslisten finnes hos vanlige trelasthandlere, i det minste den glatte.

Pinlig at man ikke har sett almogelisten før :-[ Bor knappe milen fra Ekenäs... Hadde jo passet våre allmogelister... De tar vi ved neste renovering 8-)

Milkshaken
beemer.... Unnskyld spørsmålet,,, men.... Hvorfor en list i den skjøten for?

Ja! det der begynner å ligne noe! Jeg tenkte de var likesidige som en v, men det der kanskje blir bedre! Årsaken til listen? Fordi jeg er en amatør og malerne trodde ikke det ville holde hvis de satte microlit over. det er litt gliper på noen millimeter her og der akkurat i vinkelen.

Bjørn

Beemer skrev:
Ja! detder begynner å ligne på noe! Jeg tenkte de var like sider som et v, men detder blir kanskje bedre! Årsaken til list? Fordi jeg er en amatør og malerne trodde ikke det ville holde om de satte microlit over. det er litt gliper på noen millimeter her og der akkurat i vinkelen.

/Björn
Det høres jo ut som et tilfelle for malerfug/latexfug!

hei!noen spurte hvorfor list?helst bør man unngå list her,men nå trengs det list.taklisten stemmer uansett ikke overens med den list du tenker montere,så du kan like gjerne sette en liten dekklist.finnes sikkert andre alt,men dette er ett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.