Eid dette huset i 1 år nå, det skal være bygget rundt 2017. Vi er de andre eierne bortsett fra byggefirmaet som bygde det. Det finnes ingen dokumenter eller bilder i det hele tatt på hvordan de har gjort det, så jeg spør her. Jeg vil vite hvor luften går inn til luftspalten bak panelet? Det ligger jo en spikregel vannrett bak nederste fasadebord så der er det tett. Kan de ha tenkt at det skal "puste" i hullene som blir der fasaden møter hjørnebordet?

• Hvit husfasade med horisontale paneler over en mørk sokkel. Viser mulig luftspalt bak panelet.
  • Nærbilde av husets fasadehjørne med hvit trebekledning og svart underlag, viser mulige ventilasjonshull nær hjørnet.
  • Et bilde av et hustak med hvite trefasader og en svart takrenne. Fjæren under takutstikket er synlig, muligens for ventilasjon.
  • Nærbilde av en husvegg med trekledning som møter en renne, viser mulig luftventilasjon mellom panel og stender.
  • Hvitt husfasadehjørne med sorte takrenner og panel. Utforsker lufting mellom panel og knutebrædder.
  • Nærbilde av en hvit fasade med sprekker mellom panelene der de møter en vertikal list, potensielt for lufting bak panelet.
Det normale er stående spikrekke og et musebånd i nederkant.

Jeg vil ikke påstå med sikkerhet at det der er feilbygget men det ser ikke riktig ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.