Jeg antar at det er dimensjonen mellom gjengene på skruen.
det står slik M4,2X1,4X13 MM (effektiv lengde 6,6MM)
6.6 stemmer nok med lengden målt fra skruehodet.
Det behovs derfor M4 2X.
Merkeverkstedet vil ha 10kr stykk for disse skruene.
det står slik M4,2X1,4X13 MM (effektiv lengde 6,6MM)
6.6 stemmer nok med lengden målt fra skruehodet.
Det behovs derfor M4 2X.
Merkeverkstedet vil ha 10kr stykk for disse skruene.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Om det er "vanlig" plåtskruv 4,2 x 13 så er det en vanlig dimensjon, jeg har noen hundre men porto er 7 kr.
Protte
Protte
Da får jeg ta dem fra merkeverkstedet, jeg må bare bore dem ut først, det finnes ikke så mye å bore i om man sier det sånn.
Jeg skal venstrebore med en 1,5 mm borr og håper at de følger med ut.
Skruvhode original er helt verdiløst, minste stjernebiten og så rust på det som gjort for å vrides i stykker.
Jeg skal venstrebore med en 1,5 mm borr og håper at de følger med ut.
Skruvhode original er helt verdiløst, minste stjernebiten og så rust på det som gjort for å vrides i stykker.
Hobbyelektriker
· E
· 15 429 innlegg
Det vil jeg nok påstå var ganske grei pris for en liten skrue som reservedel.A Andy78 skrev:
I bulkpakning med 500 stykker koster de vel 150 kroner posen, men som reservedel betaler du 9,75 for at du slipper å fundere på hvilken skrue det er og at den finnes tilgjengelig.
Jeg har måtte gi opp mot hundrelappen for lignende småting.
Jeg pleier å kjøpe på jernvarebutikken skrue mutter å skiver, rundt 2-3kr stykket, det er ikke verdt å kjøre rundt å lete bare for disse skruene, har dog en butikk rundt hjørnet som selger RC biler båter å annet skal sjekke med dem.Fotografen skrev:
Det vil jeg nok påstå var ganske grei pris for en liten skrue som reservedel.
I bulkpakke med 500 stykk koster de vel 150 kroner posen, men som reservedel betaler du 9,75 for at du slipper å fundere på hvilken skrue det er og at den finnes tilgjengelig.
Jeg har måttet gi opp mot hundrelappen for lignende småting.
Unnskyld min dumhet, hvordan gjør man når man venstreborrer?A Andy78 skrev:Da får jeg ta dem fra merkeverkstedet, jeg må bare bore dem ut først, det finnes ikke så mye å bore i om man sier det sånn.
Jeg skal venstrebore med en 1,5 mm bor og håper at de følger med ut.
Skruehodet original er helt verdiløst, minste stjernebitsen og deretter rust på det som gjort for å skrus i stykker.
Beklager! Når det gjelder mitt innlegg #10. Allerede tidlig på -60-tallet ble jeg kjent med metallbor som hadde venstrevendt spiral. Jeg jobbet da i et halvt år på Svenska Metallverken i Uppl.Väsby. Disse borene ble brukt i kurvstyrte fler-spindlede automater som bearbeidet arbeidsstykket fra tre retninger samtidig. Dette skyldtes at spindle én, som var master og snurret med klokken, spindle to og tre snurret mot klokken. På den måten sparte man arbeidstid og reduserte antall oppsett av arbeidsstykket. Man må vel anta at det var en eller annen innovativ person innen produksjonsindustrien som "tilfeldigvis" fikk med seg disse borene hjem, boret ut av en bolt, og la merke til at gjengen fulgte med ut, og dermed så mulighetene til fortjeneste ved å markedsføre disse som et ufeilbarlig middel for å få ut avrevne bolter.
Jeg må legge til, det gjelder å treffe midt i blinken på bolten.
Jeg må legge til, det gjelder å treffe midt i blinken på bolten.
Sist redigert:
Klikk her for å svare