14.838 lest ·
24 svar
15k lest
24 svar
hvor får jeg tak i 9,xmm masonittplater?
Høres rart ut at du har 9mm masoniteplater. Jeg har inntrykk av at de eldre masoniteplatene var 1/4 = ca 6mm. Største størrelsen på masonite nå til dags er 8mm.
På denne siden kan du finne mer info og også forhandlere. http://byggmagroup.se/dt_subfront.aspx?m=2282
På denne siden kan du finne mer info og også forhandlere. http://byggmagroup.se/dt_subfront.aspx?m=2282
Kjenner deg med én gang! Må være et Gullringshus? Mitt hus er fra 83, og jeg har også 9mm masonite som er klamret og limt. Holder på å bygge om toalett/dusj + bod oppe til toalett/dusj/badstue og har nettopp flyttet en innerdør. Skal spikre igjen et hull etter den gamle døren og er også på jakt etter 9mm plate. Det ser ut som det blir å legge stenderne litt tettere og bruke 3mm masonite + 6mm gips samt lime platene godt sammen...
noe lite sted som heter lindvedensbyggvaruhus. Han bestilte den fra et sted i Göteborg tror jeg.
Tror den kalles byggboard 10,2mm men den er ikke så tykk.. føles skummelt å bestille en som på papiret er for tykk dog...
jeg tror jeg søkte etter masonit som er 9,8..
jeg har snakket med fabrikken, de beklager seg over at mange butikker hevder at platene ikke lages lenger, men de gjør det. fabrikken kan henvise deg til steder de selger til i ditt område. (iaf hjalp de meg)
Tror den kalles byggboard 10,2mm men den er ikke så tykk.. føles skummelt å bestille en som på papiret er for tykk dog...
jeg tror jeg søkte etter masonit som er 9,8..
jeg har snakket med fabrikken, de beklager seg over at mange butikker hevder at platene ikke lages lenger, men de gjør det. fabrikken kan henvise deg til steder de selger til i ditt område. (iaf hjalp de meg)
Jeg sjekket litt med lindvedens fikk tips om grossisten Jahrsten.
Ifølge deres nettside finnes bl.a. Beijer som ÅF så jeg ringte vår lokale Beijer-butikk
og se, de kunne få hjem 9,2 mm Masonite-plate 1200x2500 for 357:-
Takk for informasjonen som ledet meg i riktig retning!
Ifølge deres nettside finnes bl.a. Beijer som ÅF så jeg ringte vår lokale Beijer-butikk
og se, de kunne få hjem 9,2 mm Masonite-plate 1200x2500 for 357:-
Takk for informasjonen som ledet meg i riktig retning!
Klikk her for å svare