Skal felle inn en regel langs med en regelverk. Regelen er 145x45, og skal felles inn 45 mm i hver regel. Finnes det noe fresstål som klarer dette? Så at de fleste stål er rundt 20 mm dype. Har en eldre DeWalt maskin med bare småstål.

4 4you skrev:
Skal felle inn en regel langsgående i et regelverk. Regelen er 145x45 på plaskan inn 45 mm i hver regel.
finnes det noe fresestål som klarer dette. ?
Så at de fleste stål er rundt 20 mm dype.
Har en eldre DeWalt maskin med bare småstål.
Er nok enklere og raskere med en vanlig håndsirkelsag

Er enig i at en eller annen form for sag sannsynligvis er betydelig enklere. Fest en eller annen form for skinne eller annen rett ting og kjør sagen langs den på de to ytre snittene du trenger, så kan du nok håndsaging det som er imellom. Du trenger ikke få bort alt, men bare lage masse snitt. Deretter kjører du inn en bred skruvmelsen i midten og vrir den rundt, så kan du nok få ut det meste. Det som er igjen tar du med stemjern eller grunnhøvel.

Det finnes også lange fresestål, for eksempel https://www.tooltrust.se/shop/produ...s12?tm=webshop&sm=for-overhandsfras/notfrasar

Baufil og stemjern?

• Liker
fribygg
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Fogsvans og stemjern?
Enklest er vel fogsvans og hammer, sjelden det trengs presisjon om det ikke er synlig

Vil man være "rask" kanskje man kan skru en regel og ha som støtte for sirkelsagen...

Så stemjern, eller bare bryte bort biten med en kraftig polygrip eller rørtang...

Søk på youtube. Søk på "Cut notch post"

• Liker
4you
  • Laddar…
Takk for alle forslag.
Tydeligvis finnes det ingen informasjon om det finnes frese stål for dette formålet. (Dybde 45mm)
Om et par uker vil ytterligere ca 120 bjelker denne gang kappes på bakken. Min tanke da er å bruke stålfris i kombinasjon med maskin sirkelsagen.
Tenkte å legge sammen fjorten bjelker med limknekkene og frese bort i hjørnet.
(alt dette for å forsterke hammerbåndet)

4 4you skrev:
Takk for alle forslag.
Tydeligvis så finnes ingen oppgave på om det finnes fres stål for dette formålet. (Dybde 45mm
Hva var det for feil på det jeg lenket ovenfor?

S Svante Svenson skrev:
Hva var det for feil med det jeg lenket til ovenfor?
sorry stod midt i byggingen.
Kanon. Lenke. Akkurat en slik jeg er ute etter
Trolig må man ikke ta alt p.e.g. Da den kan brytes.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.