Flytsparklet kjellergulvet mitt. På en del av gulvet ble det en "flekkete" hvit hinne/lag som sitter hardt mot underlaget, man kunne tro at det er typ kalk eller noe. Må denne hinnen skrapes bort før flislegging, eller er det trygt å legge fliser direkte på det? Det minner litt om hvordan mugg ser ut :)

Vermilion Vermilion skrev:
Flytspaklet kjellergulvet mitt. På en del av gulvet ble det en "flekkete" hvit hinne/lag som sitter hardt mot underlaget, man skulle tro det er type kalk eller noe. Må denne hinnen skrapes bort før man legger fliser eller er det sikkert å legge direkte på det? Det minner litt om hvordan mugg ser ut :)
Vanskelig å se bildet ditt;)

Håpet å slippe unna, Her har du dem dog :)

• En støvsuger, kost og ledning ligger på et betonggulv i et rom under renovering.
  • Gulvflate med lys beige-aktig farge og flekkete mønster, muligens fliser eller betong.
  • Betonggulv med hvite flekker og grov overflate nær en ujevn kant av en vegg.
Hvor lenge siden er det du sparklet?
Kan bli sånn om det har vært litt for mye vann

nino nino skrev:
Hvor lenge siden er det du sparklet?
Kan bli sånn hvis det har vært litt for mye vann
Det hvite begynte å dukke opp etter kanskje 1-2 uker. Det går an å skrape det bort helt med en sparkelspade, men man må ta i ganske hardt og gni en del.

Det KAN hende at jeg blandet feil, sparklet helt alene i snitt 2 cm dypt på en overflate av 24 m2, halvveis i arbeidet så gikk dessuten vispen i stykker så jeg måtte bytte den ut med en dårligere. Det forårsaket enorm stress, så i stedet for å blande 4 sekker i vannet kan det hende at det bare ble 3 sekker (+33% vann). Overflaten det har skjedd på stemmer omtrent med hvor mye en ladning dekket.

Finnes det noe middel fra Heydi som man kan ha på som skal binde det sammen, tror man skulle skrape bort det løse først.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.