12.366 lest ·
7 svar
12k lest
7 svar
Hvilken type tettemiddel for å tette ved vindusblikk?
Jeg skal tette noen mistenkelige sprekker mellom vindusbeslag og fasade og lurer på hvilken type masse/kit som jeg skal bruke. Finnes jo en masse å velge mellom. Kan denne være bra eller har dere andre tips?
http://www.clasohlson.com/se/Byggfog-Casco/34-9337#moreinfo
http://www.clasohlson.com/se/Byggfog-Casco/34-9337#moreinfo
Medlem
· Stockholms län
· 221 innlegg
hva bor du i for slags hus?
I teglhus brukes ofte mørtel. I trehus tetter man ikke mellom fasadepanel og vindusblikk.
I teglhus brukes ofte mørtel. I trehus tetter man ikke mellom fasadepanel og vindusblikk.
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Det er akkurat hva du skal ha.
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Akkurat så er tilfelle i mitt trehus. Er det ikke en slags byggstandard å felle inn blekk i lysninger? uansett så har de ikke gjort det og jeg tror ikke det er helt tett. Og takk for at du bekreftet at kletet på Clas O er det jeg skal ha!verktygsgurun skrev:
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Standard vet jeg ikke, det ser jo mer bearbeidet ut med innfelte vindusblekk. Men problemet er ute på byggeplassene fordi alt skal gå så fort nå til dags at hvis man gjør en innfelling, så blir det treverk/umalt i innfellingen, noe som naturligvis gjør at det ikke holder like lenge. Jeg og min blikkenslager foretrekker at blekkene monteres mellom smygene istedenfor på grunn av dette. (Tettet med fuge)Fredric1 skrev:
Medlem
· Halland
· 4 516 innlegg
Løfter tråden etter en viss dvale siden jeg har nøyaktig samme problem, vindusblikkene er montert mellom smyggene med skikkelig glippe.
Hva sier forumet om Biltema Akryltetting?
Akrylfog - Biltema.se
Hva sier forumet om Biltema Akryltetting?
Akrylfog - Biltema.se
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 424 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.424 innlegg
Jeg foretrekker virkelig MS polymer fugemasse for synlige tetninger. Den er nesten like enkel å få pen som byggsilikon, men er overmalbar og virker generelt å være litt bedre på alt.
Sist redigert:
Klikk her for å svare