hempularen skrev:
Man bygger på karmene. Er det 6mm så har jeg ingen erfaring. Kan tom. gå å ta opp nivåforskjellen med fôret. For 13mm gips finnes det ferdige salingslister montere. Eller så sager man egne hvis man har en passende sag.
Så der har vi en ekstrajobb da på 3 døråpninger og 1 vindu. Å bygge ut karmene 13 høres mye ut, skal jeg sette gips oppå det som allerede sitter der så blir det maks 6 mm.

Jeg kjører på glatt kant furu 8x21 som jeg limer og spikrer på karmene når jeg setter opp 6mm renovasjonsgips.

Jepp, Byggmax lettsparkel.

f91jsw skrev:
Det går bra å sparkle skjøter uten nedsenkning på samme måte som ved nedsenkning, men det er viktig å få et passe tykt lag sparkel å sette remsen i. Det er litt vanskeligere enn ved nedsenkning fordi det krever litt følelse når man påfører sparkelmassen. Hvis det er mye som skal sparkles er det verdt å lære seg fordi det sparer et arbeidsmoment.
Å søren, da skal jeg prøve igjen :). Testet noen ganger sist men lyktes ikke og leste da på gyprocs hjemmeside (tror jeg det var) at man limer opp pappremsene på de stedene.

Jeg mislyktes et par ganger først fordi det er lett å legge på sparklet for tynt så stripen ikke har noe å feste i. Det trengs et par mm sparkel for at stripen skal hekte fast ordentlig. Har nettopp sparklet veggene i vår tilbygging med åpent opp i mønet og upraktisk nok 255 cm høyt på sideveggene. Altså kortskarver overalt. Skikkelig tungt å sparkle... For ikke å snakke om alle de forbaska ytterhjørnene med dobbeltgips i vindusnicher. Sånn i etterpåklokskap kunne jeg ha leid inn en maler.

• Liker
mexitegel
  • Laddar…
Jeg brukte Byggmax finhands sparkel forrige sommer til kjøkkenet, det var ingen høydare. Måtte sparkle de samme områdene sikkert 10 ganger før det ble noenlunde jevnt. Dvs. sparkelen krympet fryktelig mye.

Denne gangen har jeg brukt en sparkel fra Knauf og den er lysår bedre! Mye bedre konsistens og den krymper nesten ikke i det hele tatt. Etter første laget trengte det nesten ikke mer.

• Liker
BosseHansson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.