Alfredo skrev:
Blir det ikke vanskelig nå? Dette er vel bra nok. Vi snakker om et rom hvis jeg har forstått riktig.
[bilde]
Noen som har sett tilsvarende men med støvsugeranslutning?

fiskbuggaren skrev:
Noen som har sett tilsvarende men med støvsugertilkobling?
Om du hadde lest tråden så hadde du også sett Abranet-settet, hvilket er et utmerket valg.

Enda Abret :D (kunne ikke la være) med Abranet er at slipeduken jo aldri tar slutt! + at man må ha en byggstøvsuger.

Nimajneb skrev:
Feiltenk, Et rom nå og mange flere i fremtiden... Hvorfor da begynne sparkelpussekarrieren med å stå i et rom der man selv og hele rommet er dekket av slipestøv?
med håndsliping blir det nesten ikke noe støv som flyr rundt, sliper man rolig og sindig legger det meste seg i en haug på gulvet
der man kan feie det opp :thumbup:

fiskbuggaren skrev:
Noen som har sett tilsvarende men med støvsugertilkobling?
Industristøvsuger kan vel funke, men bruker man en "vanlig" støvsuger blir den ganske fort full av støv i hele maskinen og så kaputt.

• Liker
Kalifa og 1 annen
  • Laddar…
Mikael_L
Skalman65 skrev:
Skal til å sparkle og slipe gips skarvene i et renovert rom.
samt en mdf bygget vindussmyg

Fundere da på hvilken type slipemaskin som fungerer best for disse arbeidene

den "gamle" hederlige planslipen eller en eksenterslip eller en annen variant.

vindussmygen er jeg inne på å bruke en multislipe er det riktig.

hva bruker dere.
Jeg leste denne tråden for en tid siden, ble solgt og kjøpte en abranet. Etter å ha brukt den en del så er jeg enda mer solgt.
Så Abranet er min 100%-ige tips til deg.

Jeg skal slipe en hel overetasjen snart, kommer kjøre rubbet med abranet, kanskje t.o.m med et glis på leppene ...

(Les tråden.)

Elkludde skrev:
med håndsliping blir det nesten ikke noe støv som flyr omkring, sliper man rolig og sanset legger det meste seg i en haug på gulvet
der man kan feie det opp :thumbup:
Med unntak for når man sliper tak.

bobas skrev:
Med unntak for når man sliper tak.
det har du absolut rett i men den slipingen er minimal når man bruker gipsplank

Elkludde skrev:
använder man en" vanlig" støvsuger tar den slut ganske fort full av støv i hele maskinen o så kaputt
Ja så skrives det i "ziljoner" tråder her på forumet. Jeg har dog plaget min vanlige støvsuger ganske ordentlig og den lever ennå. Bygglampen mot slangen forårsaket dog livslange krämpor...

Nå bestilte jeg en Abranet. Så også at biltema har støvsuger for 600kr som hadde fått gode testresultater.

Flöjten5 skrev:
Nå bestilte jeg en Abranet. Så også at Biltema har grovstøvsuger for 600kr som hadde fått bra testresultater.
Biltemas grovsuger er meget prisverdig
bra sug og stor beholder, dog bør man komplettere med en filtersokk utenpå foldfilteret
Biltema har ikke slikt, har i alle fall ikke når jeg kjøpte, men Klasse har som passer

• Liker
Flöjten5
  • Laddar…
Finnes en ting som abranet suger fett på, og det er å slipe tapetskjøter (papir). Det setter seg fast med en gang.
Ha ikke for travelt etter sparkling heller. Får du ikke tørket sparkel i nettet, så er det like bra å kaste nettet etterpå.

Tapetskjøter funker jo kjempebra med abranet men man må vente til det har tørket, det må man gjøre uansett hva man tenker å slipe med så det er jo ingen forskjell.

For tapetskjøter bruker jeg en skjøvhøvel, det er veldig praktisk.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.