63.052 lest ·
45 svar
63k lest
45 svar
Hvilken slipemaskin passer best for å slipe gipsskjøter
Medlem
· Stockholm
· 2 269 innlegg
Fins med skaft og støvsugerkobling fra Mirka (Abranet)fiskbuggaren skrev:
http://www.mirka.com/sv/se/MASKINER...ECO+SANDER+70x198mm+GRIP+113+HÅL___8393000111
Har for meg at jeg har sett disse hos K-Rauta og også sløydedetaljer tidligere.
Medlem
· turkiet
· 553 innlegg
Enda Abret
(kunne ikke la være) med Abranet er at slipeduken jo aldri tar slutt! + at man må ha en byggstøvsuger.
med håndsliping blir det nesten ikke noe støv som flyr rundt, sliper man rolig og sindig legger det meste seg i en haug på gulvetNimajneb skrev:
der man kan feie det opp
Jeg leste denne tråden for en tid siden, ble solgt og kjøpte en abranet. Etter å ha brukt den en del så er jeg enda mer solgt.Skalman65 skrev:Skal til å sparkle og slipe gips skarvene i et renovert rom.
samt en mdf bygget vindussmyg
Fundere da på hvilken type slipemaskin som fungerer best for disse arbeidene
den "gamle" hederlige planslipen eller en eksenterslip eller en annen variant.
vindussmygen er jeg inne på å bruke en multislipe er det riktig.
hva bruker dere.
Så Abranet er min 100%-ige tips til deg.
Jeg skal slipe en hel overetasjen snart, kommer kjøre rubbet med abranet, kanskje t.o.m med et glis på leppene ...
(Les tråden.)
Ja så skrives det i "ziljoner" tråder her på forumet. Jeg har dog plaget min vanlige støvsuger ganske ordentlig og den lever ennå. Bygglampen mot slangen forårsaket dog livslange krämpor...Elkludde skrev:
Biltemas grovsuger er meget prisverdigFlöjten5 skrev:
bra sug og stor beholder, dog bør man komplettere med en filtersokk utenpå foldfilteret
Biltema har ikke slikt, har i alle fall ikke når jeg kjøpte, men Klasse har som passer
Finnes en ting som abranet suger fett på, og det er å slipe tapetskjøter (papir). Det setter seg fast med en gang.
Ha ikke for travelt etter sparkling heller. Får du ikke tørket sparkel i nettet, så er det like bra å kaste nettet etterpå.
Ha ikke for travelt etter sparkling heller. Får du ikke tørket sparkel i nettet, så er det like bra å kaste nettet etterpå.
Tapetskjøter funker jo kjempebra med abranet men man må vente til det har tørket, det må man gjøre uansett hva man tenker å slipe med så det er jo ingen forskjell.