Skal til å sparkle og slipe gips skjøtene i et renovert rom.
samt en mdf bygd vindusforing

Lurer da på hvilken type slipemaskin som fungerer best for disse arbeidene

den "gamle" hederlige plansliperen eller en eksentersliper eller en annen variant.

vindusforingen er jeg inne på å bruke en multisliper er det riktig.

hva bruker dere.

Er det ikke mye å slipe, så gjør det for hånd. Ellers lei en giraff. Alt for å slippe støvet.

Håndslip med så du slipper en fryktelig masse slipestøv, og det går minst like fort som maskin
og det er lettere å kjenne etter hvert når det blir bra

Abranet er bra for støvet men gir ikke så fin overflate synes jeg men kan nok i og for seg kvitte til gipsen.
Så finnes det støvsugertilkobling å kjøpe til eksenterslipere.
I alle fall til min grønne Bosch som jeg ikke kan numrene på utenat men man får se i det blå sortimentet.

Eksentersliper er ikke et godt alternativ for å slipe sparkel. Fjerningen blir for stor.

Skalman65 skrev:
Skal til å sparkle og slipe gips skjøtene i et renovert rom.
I et (eneste) rom ville jeg ikke vurdert noen maskin i det hele tatt. Håndslipe sparkel på gips går ganske fort.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
ok dere virker veldig samstemte at man skal håndslipes,

så en bra slipekloss kanskje man skal anskaffe i stedet.

Skalman65 skrev:
okei dere virker veldig samstemte om at man skal håndslipe,

så en bra slipekloss kanskje man skal anskaffe i stedet.
Ja visst og så bred så den tar hele skjøtebredden og litt til
ja bruker bare en passe bred og tykk og plan planke

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Å slipe for hånd uten støvsuger er ikke noe jeg vil anbefale. Abranet og Giraff er gode ting men kanskje litt snevre i sine bruksområder. Selv bruker jeg en enhånds Excenterslip som heter Festool ETS125 koblet til støvsuger. Har tidligere prøvd med tohånds, men det gir ikke samme følelse.

En person bruker en enhånds-Festool excentersliper tilkoblet en støvsuger for å pusse en vegg iført vernebriller og arbeidsklær.

Wurth har rett bra priser på abranet, startsettet tror jeg at slöjddetaljer har best pris på.

Finnes tråder her på forumet om abranet om du trenger overbevisning ;)
Kjører selv med 120nett til gipsskjøter

Kråkler dere ikke til det nå? Dette duger vel bra. Vi snakker om et rom om jeg har forstått riktig.
Rund gul malingsrulle på forlengelseshåndtak for rommaling.

• Liker
bjoar564 og 4 andre
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Blir det ikke for komplisert nå? Dette er vel bra nok. Vi snakker om et rom om jeg forstår riktig.
Feil tanke, Et rom nå og mange flere i fremtiden... Hvorfor da starte sparkelslipekarrieren med å stå i et rom der man selv og hele rommet er dekket av slipestøv?

Nimajneb skrev:
Feltänk
Sorry, du har antagelig rett. Det klart at man må ha noe fra Festool for å få til et vettig rom. :o:p

• Liker
bjoar564 og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.