Trenger litt el-hjelp....

Hva slags kabel trenger man for å koble seg til strømnettet? Vanlig jordkabel?

Hva slags kabel bruker man for å koble stikkontakter, lamper mm innvendig?

MVH
Kristofer
 
Det første skulle være en såkalt jordkabel EKKJ 5*6/6 og det andre avhenger av litt synlig kabel bør være EKRK 3*1,5... sånn sett :P
 
Noen strømselskaper vil ha en 4*10 av typen SE-N1XV-U eller tilsvarende. Men sjekk med ditt strømselskap, noen vil alltid legge kabelen til måleren selv, andre aksepterer at elektrikeren gjør det. Har selv hatt tilfeller der kraftselskapet har trukket ut en nylagt kabel, for så å erstatte med en lik !!
 
oki ni mener den biten inn til målerskap... jeg vet at i den kommunen jeg bor i så håndterer alltid kraftleverandøren den biten... og i dag legger de 4*10/10 ikke å glemme.

Selv om man står for både kabel og graving selv da blir det samme tilkoblingsavgift.. å da kan det være det samme :P
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.