Jahapp, plutselig hørtes et brak fra boden og konsollhyllen hadde løsnet fra veggen.
Jeg hadde montert den opp med en sånn bærelist som man så henger veggskinnene på. Listen var skrudd med Molly med fine store hull som følge når disse rev ut av vår vegg.
Veggen er en pusset 50-tallshistorie med vass/bøss/treullit(?) innenfor. Altså veldig porøs.
Mitt spørsmål er nå altså hva som er mest passende å bruke når jeg skal skru opp ting på disse veggene som skal kunne holde litt vekt? Jeg mistenker at jeg hadde brukt en anelse for korte Molly nå som jeg kunne se hvor "tykk" pussen var. Trolig hadde disse ekspandert inni selve pussen, noe som selvfølgelig gjorde denne opphengingen veldig svak. Men er det fortsatt Molly som gjelder, bare i korrekt dimensjon som kan ekspandere bak selve pussen? Eller finnes det andre måter å montere ting på slike vegger?

Hva er det innenfor pussen?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Hva er det innenfor pussen?
Noen form for treullit eller siv. Bös ville jeg kalt det.

Hva finnes bak bøset?

V Vante skrev:
Hva finnes bak bøsset?
Det vet jeg faktisk ikke.. Har aldri gravd så dypt i det. Men det er jo kun ytterveggene som dette gjelder og vi har en pusset fasade så jeg antar at det burde være noen trepanel før utsiden kommer? Ellers så er det jo bøss hele veien til utsidens puss. Noe som for så vidt ikke ville forundre meg da huset holder dårlig på varmen om vinteren.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.