Jahapp, plötsligt hördes ett brak från förrådet och konsollhyllan hade lossnat från väggen.
Jag hade monterat upp den med en sån bärlist som man sen hänger väggskenorna på. Listen var skruvad med Molly med fina stora hål som följd när dessa slet ut ur vår vägg.
Väggen är en putsad 50-talshistoria med vass/bös/träullit(?) innanför. Alltså väldigt porös.
Min fråga är nu alltså vad som är lämpligast att använda när jag ska skruva upp saker på dessa väggar som ska kunna hålla lite vikt? Jag misstänker att jag hade använt en anings för korta Molly nu när jag kunde se hur "tjock" putsen var. Troligen hade dessa expanderat inuti själva putsen vilket såklart gjort denna upphängning väldigt svag. Men är det fortfarande Molly som gäller fast i korrekt dimension som kan expandera bakom själva putsen? Eller finns det andra sätt att montera saker på såna här väggar?

Vad är det innanför putsen?

Matti_75 Matti_75 skrev:
Vad är det innanför putsen?
Någon form av träullit el vass. Bös skulle jag kalla det .

Vad finns bakom böset?

V Vante skrev:
Vad finns bakom böset?
Det vet jag faktiskt inte.. Har aldrig grävt så djupt i det. Men det är ju enbart ytterväggarna som detta gäller och vi har en putsad fasad så jag antar att det borde vara någon träpanel innan utsidan kommer? Annars så är det ju bös hela vägen till utsidans puts. Vilket förvisso inte skulle förvåna mig då huset håller värmen dåligt på vintern.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.