129.019 lest ·
23 svar
129k lest
23 svar
hvilken høyde sier læreboken at hattehylle skal være på?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.161 innlegg
Hmm, er det ikke mest et spørsmål om hva man skal ha på hattehyllen sammenlignet med hvor stor og klumpete den ser ut. Med en dyp hylle risikerer man at det blir ting bak det man normalt bruker, og man enten glemmer hva man har der eller ikke får tak i det. Skal man ha luer og hansker der, bør den nok ikke være mer enn 30 cm, men om det er snakk om mer generell oppbevaring i kurver, bør det jo passe kurven slik at kurven virkelig får plass.
Når det gjelder dybde, kan man tenke på at tykkere jakker på hengere er ca. 60 cm i dybden, og vil man bare ha stangen for hengere i forkant av hyllen (som Habos), så er da 30-35 cm en bra dybde. Synes man det er penere om hyllen går mer fremover (som KOW:s) enn det, får man velge en dypere hylle.
Når det gjelder dybde, kan man tenke på at tykkere jakker på hengere er ca. 60 cm i dybden, og vil man bare ha stangen for hengere i forkant av hyllen (som Habos), så er da 30-35 cm en bra dybde. Synes man det er penere om hyllen går mer fremover (som KOW:s) enn det, får man velge en dypere hylle.
Fant dette når jeg googlet: https://www.byggbeslag.se/globalass...tagehojder-kapprum-kladkammaregardinstang.pdf . Hvordan går det med hattehyllen?
Det ble tydeligvis en klesstang i stedet.Y Yrrol skrev:8 år har gått og enda en gang søkte jeg etter svar på dette spørsmålet og fant min gamle tråd.
Kan by på at jeg ikke har noen hattehylle enda, det ble en frittstående ikeastang,
men sitter og skisserer på egen og la snekker lage den.
Men. Jeg har ikke lenger Habohattehylla og er nysgjerrig på visse mål.
Kanskje noen av dere har en standardhylle lignende habo og vil måle litt for meg?
Nysgjerrig på hvor stort avstanden er mellom hyllene, og hvor dype hyllene er med og uten avstanden til veggen, ifølge bilde:
[bilde]
Klikk her for å svare