Jeg synes ikke at det finnes så mange pene sokler å velge mellom. Jeg skal sette nye hvite i hele overetasjen. Hvilken sokkellist har dere i hjemmet deres?

Karrock
Ikke husmannskunst i alle fall. Den er så tykk at den er vanskelig å passe inn mot dørfôring ;)

Rett, glatt 12x56.

Det kommer jo an på hvilken stil man vil ha.

12 56

Hva slags type hus er det? Byggeår?

Vi har spesialhøvlede lister og foringer, men jeg hadde aldri satt inn tilsvarende i et hus bygget etter si 1915.

I underetasjen har jeg disse allmogelistene. Er det rart om man har forskjellige lister på forskjellige plan?

• Hvit, dekorativ allmogesokkel mot en hvit, strukturert vegg og et brunt tregulv.
Merkeligere at den er forkroppad når den ikke trenger det mot den rette kanten.

• Liker
tensiden og 1 annen
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Merkeligere at den er forsterket når den ikke trenger det mot den rette kanten.
Nja man har jo et for tynt fôr så det hadde blitt krøll også uten. Sorry for ot

M Förstagångsköparen skrev:
På nedervåningen har jeg disse allmogesocklarna. Er det rart om man har ulike sokler på forskjellige plan?
Trolig ingen mer enn du som tenker på det.

Vi har byttet ut soklene mot planhøvlet 32x15. Soklene er behandlet med herdins hvite lasur. Ble enkelt og passer til vårt gulv.

Haha, denne tråden fikk meg faktisk til å gå gjennom huset og innse at vi har hele 10 stk forskjellige lister...valgt avhengig av estetikk eller funksjonalitet(y):D

I vår stue har vi f.eks. 3 stk forskjellige varianter:surprised: (hvit kabelkanal under TV, høy allmue mot bueveggen til spisestuen samt en teaklist original ved den murede peisen)
Hvit sokkel med en sølvfarget kabelkanal på en vegg, montert over et tregulv. Hvit allmuegulvlist ved beige vegg med dørkarm, på parkettgulv. Brunt gulvlist ved foten av en mursteinspeis, mørk høyttaler til venstre, og tregulv i parkettstil med lys kant.
Deretter høy hvit allmue i spisestuen, lav hvit i gangen, natur allmue på vårt soverom samt slett hvit på kjøkkenet (lik i guttens rom).
Hvit list langs en lys vegg med tregulv. Detaljert utskjæring på listen, typisk for allmoge-stil. En hvit allmogelist mot en mønstret vegg med treparkettgulv kan sees i bildet. En beige sokkel av tre under en hvit radiator, med en grøn vegg bak. Gulvet er i lyst treverk. Hvit, slett sokkel mot tapetsert vegg med lys mønster og grått gulv.
Til slutt ventilerte trelister i kjellergangen, kabelkanaler i biorommet (boret for både ventilasjon, enkel kabeltrekking & stemningsbelysning med LED-list) samt flis-lister i vaskerommet og badstuen/relax-rommet:cool:
Rustningstatue i hjørnet av rommet med hvite lister og mørkt tregulv. Hjørne av rom med rød teppe, hvit list og steinlignende tapet på veggen. En svart og hvit gjenstand er montert på veggen. Hjørne av et rom med mørk steinlignende vegg, rød teppebelagt gulv og hvit sokkel. Venstre del viser kanten av en høyttaler.

• Liker
BengtH
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Merkeligere at den er forent når den ikke trenger det mot den rette kanten.
Den er gjæret 90 grader mot en liten bit som også er gjæret. Merkelig ser det ut iaf. En skurkloss hadde gjort susen der.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.