Gips puss/ser jo ut til å være tingen når jeg sjekker rundt. Den kan man altså ha der pussen mangler i veggen eller taket, eller for å fylle i hull? Hvis jeg forstår riktig.

Så lenge det ikke er en kjeller med fuktvandring skal det nok fungere

• Liker
marp68
  • Laddar…
D Don_Simon skrev:
Så lenge det ikke er en kjeller med fuktvandring skal det nok fungere
Nei, leilighet

Da kan blande mindre mengde enn hele sekken, bare proporsjonene blir riktig. Nei det finnes ikke ferdigblandat

C cpalm skrev:
Du skrev at du hadde Hornbach i nærheten. Her har du 25 kg for 189 kr:
[lenke]
Toppen. Skal handle masse annet der, så den blir det nok.

Startet en annen tråd om å få opp høyden på enden av en betongplate som var under garderoben jeg tok ned. Det er ca 100×30×1 cm. Skulle man kunne bruke gipsputs til å heve nivået? Det skal legges mykt utjevningsmateriale og laminatgulv på hele gulvet. Deretter skal det stå et kjøleskap der i hjørnet.

Forresten, slipes gipspuss deretter som etter sparkling? Leser litt på nettet og blir usikker. Virker å være mer utfordrende å slipe når det først har stivnet, og at man må få det jevnt og bra fra starten av.

Davidbagare
M marp68 skrev:
Forresten, slipes gipsputz deretter som etter sparkling? Leser litt på nettet og blir usikker. Virker som det er vanskeligere å slipe når det først har stivnet og at man må få det jevnt og bra fra starten.
Ja, betydelig mer vanskelig å slipe enn sparkel, så sørg for at det blir så jevnt du kan når du legger det på. Det stivner også veldig snsbbt. Synker ikke inn noe etter tørk som sparkel gjør.
Mvh

• Liker
Mazdarune
  • Laddar…
S

Her ser du prinsippet med gipsbruk.

• Liker
marp68
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.