2.047 lest ·
7 svar
2k lest
7 svar
Hvilken er favorittskruen for veggmontering? (Gips + masonitt)
Det nye sommerhuset er nå klart og nå begynner monteringsreisen, hattehyller, rullegardiner, TV-apparater - alt skal opp på veggene.
Huset er gjennomgående bygd med 13 mm gips + 12 mm masonitt, så spørsmålet er hvilken skrue foretrekker dere for sånt som ikke krever mollyskrue? Tenker at man kjøper en bunt 3-4 x 30-40 mm så slipper man diskusjonen om skruen som følger med duger eller ikke.
Et oppfølgingsspørsmål - finnes det stenderfinnere som klarer å finne stendere bak masonitt eller er det ønsketenkning å tro at det ville funke?
Huset er gjennomgående bygd med 13 mm gips + 12 mm masonitt, så spørsmålet er hvilken skrue foretrekker dere for sånt som ikke krever mollyskrue? Tenker at man kjøper en bunt 3-4 x 30-40 mm så slipper man diskusjonen om skruen som følger med duger eller ikke.
Et oppfølgingsspørsmål - finnes det stenderfinnere som klarer å finne stendere bak masonitt eller er det ønsketenkning å tro at det ville funke?
Treskrue som går gjennom sponplate (antar at det er det du mener med 12 mm masonit?) holder for det meste du nevner. Kuleformet hode er ofte passende.Stampen skrev:
Nye sommerhuset er nå klart og nå begynner monteringsmaset, hattehyller, rullegardiner, TV-apparater - alt skal opp på veggene.
Huset er gjennomgående bygget med 13 mm gips + 12 mm masonit, så spørsmålet er hvilken skrue foretrekker dere for sånt som ikke krever mollyskrue? Tenker at man kjøper seg en bunt 3-4 x 30-40 mm så slipper man diskusjonen om den medfølgende skruen duger eller ikke.
Et oppfølgingsspørsmål - finnes det stenderfinner som klarer å finne stendere bak masonit eller er det ønsketenkning å tro at det skulle fungere?
Ja, sponplate er det så klart. Så spørsmålet er hvilken treskrue som foretrekkes 3 mm, 4 mm og skal den være 30 mm i lengde eller er det bedre med 40 for å ta høyde for sånt som bygger mer på forsiden osv?H hapazard skrev:
Takk, litt så jeg resonnerte, kjøpe inn 4x40 og 3x30 så har man begge modellene tilgjengelig avhengig av hva som skal monteres, har man flaks så finner man en regel og da er det jo ikke dumt med 4x40 som biter litt.H hapazard skrev:
Hvordan er det med regelfinner, er det kjørt bak sponplate eller går det an å finne dem den veien?
Men km du skal sette i regel kan du gjerne gå opp til 50-60Stampen skrev:
Takk, litt sånn jeg resonerade, kjøpe på seg 4x40 og 3x30 så har man begge modellene for hånden avhengig av hva som skal monteres, har man flaks så finner man en regel og da er det jo ikke dumt med 4x40 som biter litt.
Hvordan er det med regelfinnere, er det kjørt bak sponplate eller går det å finne dem den veien?
litt så, regner jeg med at jeg ikke treffer regel og det viser seg at det er en regel så er jo 40 mm i gips+spån+regel bedre enn bare gips og spån, men visst, er det noe tungt så kan man jo bytte til en lengre, den produsenten sendte med etc.H hapazard skrev:
Klikk her for å svare