Skal dørlukkeren sitte på innsiden eller utsiden?
Skal hoveddelen sitte på dørkarmen/veggen eller på dørbladet?
Hvis dørlukkeren skal sitte på innsiden (anslagssiden), pleier maks åpningsvinkel å være 120-130°.
Sitter dørlukkeren på utsiden (hengselssiden) finnes det dørlukkere som klarer ca 180°.
Skal dørlukkeren sitte på innsiden eller utsiden?
Skal hoveddelen sitte på dørkarmen/veggen eller på dørbladet?
Skal dørlukkeren sitte på innsiden (anslagssiden) så pleier maks åpningsvinkel være 120-130°.
Sitter dørlukkeren på utsiden (hengselssiden) så finnes det dørlukkere som klarer ca 180°.
Spiller ingen rolle hvilken side. Spiller ingen rolle karm eller vegg. Trenger bare å sitte på døren som står åpen.
Hei! Kaprer denne tråden litt.
Er det noen som vet hvordan man justerer denne dørlukkeren? Skulle gjerne hatt den til å trykke mer mot dørkarmen, som det er nå så glipper den ca en til en og en halv centimeter når døren er stengt.
Når jeg søker på Doorman eller tallene så finnes den ikke.
Takk for hjelpen
Mvh Stefan
Ved å bare se på bildene ser jeg straks to alternativer.
- Løsne den indre armen fra dørlukkeren og flytt den et hakk innover i rommet, eventuelt må den ytre armen forlenges.
- Forkorte den ytre armen.
Ved å bare se på bildene ser jeg med en gang to alternativer.
- Løsne den indre armen fra dørlukkeren og flytt den et hakk innover i rommet, eventuelt må den ytre armen forlenges.
- Forkorte den ytre armen.
Okei, skal prøve det, men det føles som en veldig kronglete løsning for finjustering 🤔
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.