Hei. Jeg har bygget om vår "pizzeria valv" som var i stuen da vi kjøpte huset. Jeg har laget en tradisjonell "firkantet åpning" og skal nå kjøpe dørkarm.
Reglene som ble brukt er 45x70 og 10mm sponplater. Åpningen blir altså 90mm tykk.
Nå til problemet, de eneste dørkarmene jeg finner er 80, 95, 110mm.
Finnes det ikke i 90mm? Hvordan ville dere gjort det?

Du skal ikke kle sponet med gips? Skulle kjørt 95 da det er penere at det rår litt i stedet for helt jevnt med platene om du ikke skal ha fôr.

Stefan N Stefan N skrev:
Du skal ikke kle sponet med gips? skulle kjørt 95 da det er penere at det rår litt istedenfor helt jevnt med platene om du ikke skal ha fôr.
Veggene er tapetsert så det er ikke et alternativ dessverre. Fôr derimot skal brukes

A
K Kallskuret skrev:
Veggene er tapetserte så det er dessverre ikke et alternativ. Fôr derimot skal brukes
du monterer en omfavnelse som er 80mm, hyller på sargen og så monterer fôr

A Aunty skrev:
du monterer en omramming som er 80mm, legger på smyg og så monterer du foring
Forstår ikke helt hva du mener. Åpningens bredde er 90mm. 2 sponplater samt regel. Hvordan monterer jeg en omramming på 80mm da?

A
du monterer den slik at den flukter med veggen fra den ene siden. På den siden er det bare å montere lister som vanlig.

på den andre siden monterer du en foring på 10mm +- noen mm, veggen er sikkert ikke rett.
deretter monterer du lister mot det som vanlig

A Aunty skrev:
du monterer den slik at den flukter med veggen fra den ene siden. På den siden er det bare å montere lister som vanlig.

på andre siden monterer du en foring på 10mm +- noen mm, veggen er sikkert ikke rett.
så monterer du lister mot det som vanlig
Aha! Takk for tipset. Men som jeg forstår det med omfagnet jeg har funnet, er hjørnene runde, noe som gjør at det ville bli en merkelig skjøt.

Eller også tar du en på 95mm og høvler ned 5mm. Eller justerer feilen så det ikke synes når listene er på plass.

A
K Kallskuret skrev:
Aha! Takk for tipset. Men slik jeg forstår det med omrammingen jeg har funnet er hjørnene runde, noe som gjør at de ville bli en rar overgang
du trekker inn foret et stykke inn på omrammingen så du får en anvisning.
blir mye penere, det er vanskelig å få noe til å se pent ut hvis de skal flukte nøyaktig.

A
D Daniel 109 skrev:
Eller også tar du en på 95mm og høvler ned 5mm. Eller justerer feilen så den ikke synes når listene er på plass.
eller bruker en klosslist, finnes mange løsninger

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.