Skal fikse litt i en 30-talls garderobe i en leilighet.
Stigende varmtvann, diameter ca 1-2 tommer, har skadet isolering 50 % av stedene.
Jeg er litt usikker om jeg tør rive bort resten og sette nytt.
Kan det være asbest selv på rette rør?
Farge på gasbind på papir på "ludd" på bølgepapp, er min tolkning. Men luddet ser ut som lump, men jeg har ikke kontroll på gamle rør isoleringer.
Stigende varmtvann, diameter ca 1-2 tommer, har skadet isolering 50 % av stedene.
Jeg er litt usikker om jeg tør rive bort resten og sette nytt.
Kan det være asbest selv på rette rør?
Farge på gasbind på papir på "ludd" på bølgepapp, er min tolkning. Men luddet ser ut som lump, men jeg har ikke kontroll på gamle rør isoleringer.
Ser ut som bildet ikke kom med....S Sågar skrev:Skal fikse litt i en 30-talls garderobe i en leilighet.
Jeg er litt usikker på om jeg tør å rive bort resten og sette nytt.
Kan det være asbest også på rette rør?
Farge på gasbind på papir på "ludd" på bølgepapp, er min tolkning. Men luddet ser ut som filler, men jeg har ikke oversikt over gamle rør isolasjoner.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 266 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.266 innlegg
Om det er rør som går videre til en annen leilighet får du nok ikke gjøre noe med dem uten tillatelse fra styret. Dette for å sikre at du ikke gjør noe upassende.S Sågar skrev:Skal fikse litt i et 30-talls garderobeskap i en leilighet.
Stigende varmtvann, diameter ca 1-2 tommer, har skadet isolasjon på 50 % av områdene.
Jeg er litt usikker på om jeg tør rive bort resten og sette nytt.
Kan det være asbest også på rette rør?
Farge på gasbind på papir på "ludd" på bølgepapp, er min tolkning. Men luddet ser ut som lump, men jeg har ikke peiling på gamle rørisolasjoner.
Styret kan ha informasjon om hvor det finnes asbest i huset også.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 266 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.266 innlegg
Ser man nøye på materialet, så er det tråder akkurat som i lump, men det kan ikke tennes med en fyrstikk.O skrev:
Føles som om dette ikke havner på min prisliste å fikse.
Kapsle inn med hvit maling eller sjekk med styret om de vil testprøve for at alle skal vite.
Klikk her for å svare