Hei! Fant denne treskruen da jeg ryddet en skuff med forskjellige skruer. Skruen har et helt flatt hode, ingen spor eller kryss, så hva er denne skruen ment å være til? Skal man selv lage skruesporet? Takk for svar!

• Hånd som holder en liten metallskrue med flatt hode.
  • Rustikk skrue på lys bakgrunn, egnet for trearbeid eller konstruksjon.
Kanskje en slags sikkerhets-/engangsskrue der "hodet" brytes av når det blir for stort motstand/moment.

• Liker
Farmarskruv38234
  • Laddar…
Rickard.
Er det bare en gjetter jeg på produksjonsfeil, ikke helt uvanlig enn i dag.

• Liker
hermes577 og 6 andre
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Er det bare én gjetter jeg på produksjonsfeil, ikke helt uvanlig enn i dag.
Det finnes nok flere. Boksen jeg ryddet hadde massevis av forskjellige typer skruer blandet som sikkert er fra de 50 siste årene.

Her fant jeg en lik skrue, men her er skruehodet annerledes.

• En hånd holder en metallskrue med en flat skruehode, som har en unik utforming sammenlignet med andre skruer.
Jo så er det ikke sjelden. Ødelagt skrue.

Man har glemt å lage "sporet" i sporskrue. og noen ganger er slike messingskruer ganske svake, slik at hodet lett blir skadet. De er mer til for tynne lister (for dekorasjon nå til dags), ser det ut som. Trenger man solide rustfrie skruer blir det ekte bronse, eller A4 rustfritt. Deretter finnes det jo mer påkostede skruer i messing for dekorative formål (kuleformede for eksempel), eller forkrommede til VVS.

• Liker
Farmarskruv38234
  • Laddar…
F Farmarskruv38234 skrev:
Her fant jeg en lik skru, men her er skruehodet annerledes.
Det er en sikkerhetsskrue som jeg har lært meg.

Den kan bare skrues én vei.

Edit: ser nå at den ser ut til å kunne skrus begge veier. Ellers pleier de å være faset på den ene siden av forhøyningen.

Jeg tar det tilbake.

• Liker
Farmarskruv38234
  • Laddar…
F Farmarskruv38234 skrev:
Hej! Hittade denna träskruv då jag städade en låda med olika skruvar. Skruven har en helt plan skalle, inga spår eller kryss, så vad är denna skruv tänkt att vara till? Ska man själv göra skruvens spår?
Tacksam för svar!
Peta och rensa ur skruvskallen.
Ser ut att vara för nån typ av Bits.

• Liker
Farmarskruv38234
  • Laddar…
Släng skiten

• Liker
Farmarskruv38234
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.