Skal prøve å ordne så døra til snekkerboden slutter å falle fra hverandre. Det sitter en slags merkelig panel-lignende ting på den nå, har aldri sett noe lignende så jeg trenger litt hjelp til å finne ut hva det er så jeg kan komplettere det som er ødelagt.
Hele dørens ytterside er kledd med dette, hver panelbit er to "ribber" bred. Not og fjær. Hva i all verden heter denne?

• Gamle, slitte trepaneler med to vertikale "ribber" på hver del, festet til døren på en snickarbod.
  • Gammel dør med panel av not og fjær, delvis løsrevet. Ribbelignende panel dekker utsiden. Dørhåndtak og glassvindu synlig.
Det er en panel som jeg har lært meg at den "heter" Busspanel. Sannsynligvis vanlig fra 40-60 tallet. En tid da det var så moderne med smal panel at man høvlet slik at hver planke så ut som to.

larsbj skrev:
Det er en panel som jeg har lært meg at den "heter" Busspanel. Sannsynligvis vanlig fra 40-60 tallet. En tid da det var så moderne med smal panel at man høvlet slik at hver planke så ut som to.
Busspanel altså, merkelig navn. Høres ut som sjansen for å finne slik er ganske liten da. :(

Er ikke den døren bortenfor all redning?

En ny boddør får man jo for under en tusenlapp.

KnockOnWood skrev:
Er ikke den døren bortom all redning?

En ny lagerdør får man jo for under en tusenlapp.
Man kan jo renovere av andre grunner f.eks. at

Man vil ha den gamle døren/stilen

Være ressurssnål både med penger og miljø

Dessuten holder nok den døren renovert betydelig lenger enn en tusenkronersdør.

Sist redigert:
Noen ny dør blir det ikke om det ikke er absolutt umulig å fikse den gamle. Hjemmelaget dør med helt egne mål så noen standarddør går ikke inn. Får kikke rundt og se om jeg kan finne noen i nærheten, takk for tipset larsbj!

• Liker
larsbj
  • Laddar…
larsbj skrev:
...
Dessuten holder nok den der døren renovert betydelig lenger enn en tusenkronersdør.
Jo, den bærer jo syn for seg selv, som det heter :cool:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.