Hei!

Jeg har vært på visning på et hus og tok noen bilder. Blant annet så jeg noe som så ut som et pågående arbeid i første etasje (sokkeletasjen). Jeg skjønner at det kan være vanskelig å avgjøre bare ut fra et bilde, men hva ville dere gjette på var i gjære her? En gjetning fra min side er at veggen til venstre på bildet er nylig satt opp (døren ser ny ut, dørkarmene mangler, etc).

Det enkleste er selvfølgelig å spørre megleren/eieren, men akkurat nå pågår budrunden, og jeg rekker ikke å finne ut av det nå. Ved et tidligere spørsmål til megleren sa han at tvingene ikke var til for noe, og at bjelken alltid hadde vært der.

Jeg er rett og slett bare nysgjerrig på hva dere kan ha for gjetninger. Vinner vi budrunden, kommer jeg jo til å finne ut av det uansett.

Se bildet som er vedlagt.

• Byggearbeid i kjeller med ny dørkarm, blå vegger, treverk over åpning og en metallbjelke støttet av en stang. Røde tvingen kan sees på bjelken.
Nå kanskje jeg ser helt feil, men jeg tolker det som at det sitter 2 tvinger på en limtrebjelke?

Bjelken ser jo helt klart ut som at den har sittet der en stund med tanke på hvor gul lakken er. Om det nå er en limtrebjelke som sitter der, og ikke noen spikret sammen med planker, så fyller jo tvingene absolutt ingen funksjon uten man kan jo mistenke at huseieren kanskje har for vane å henge opp noe på tvingene, kanskje noe de tørker? Et alternativ kan jo være at han rett og slett oppbevarer sine tvinger skrudd fast på limtrebjelken for å vite hvor han har dem:D

Er det ikke en limtrebjelke så kan man jo fundere på hva tvingene gjør, for de holder ikke fast noe på baksiden av bjelken, eller hva? Alternativt så er det noe annet stort galt i det rommet og huseieren valgte å skru dit et par tvinger på bjelken for at man ikke skulle titte så mye på resten av rommet;)

Etter å ha kikket en stund til, er det ikke slik at tvingene holder oppe ventilasjonsrørene på baksiden?

Hei Magnus, takk for at du svarte så fort.

Når jeg tidligere spurte megleren om dette så sa han at tvingene helt riktig satt der bare for at eieren oppbevarer dem der =). Jeg glemte å si det i startinnlegget. Og hvis bjelken har sittet der lenge så er den vel helt enkelt bare en del av bygget og ingenting å tenke så mye på, antar jeg. Jeg har ingen anelse om hva en slik bjelke er til for; har den en bærende funksjon?

Nja, tvingarna ser faktisk ut til å ha en funksjon! De holder opp en kabel!

injonil skrev:
Nja, tvingarna ser faktisk ut til å ha en funksjon! De holder oppe en kabel!
Hahahaha!d^_^b

kabelen henger jo faktisk på tvingene...

og, Ja, bjelken er en del av den bærende konstruksjonen med største sannsynlighet, vet ingen som har satt opp en bjelke for syns skyld av dette slag...

mvh

/PC

Takk for svarene.

Nå vant vi ikke budrunden, så for min del kan bjelken falle ned eller råtne eller helst både og. Bah! =)

Tyresö
Lov å sende inn "Martin Timell-hjemmefiksebilder" på neste objekt!
Det er ganske underholdende å se hvilken fantasi som finnes for å ta snarveier når "Martin Timell-fans" skal løse problemer i sitt hjem.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.