thestrut, så dine hussoppsangrep altså ut som både det rutemønstrede (bilde 2) og det hvite (bilde tre)?

RoBo, selvfølgelig kan jeg ta bilde av der de har reparert, men jeg har jo ingen anelse om hvordan det ser ut på undersiden.. Er det allerede skrudd fast? Bør jeg be dem om å skru av bitene igjen for å undersøke det nærmere, eller bytte ut eller behandle trebitene, for så å sette dem tilbake?

Hvis bitene kommer fra planken dere ser på bildene er det altså ikke så bra situasjon, hvis jeg har oppfattet kommentarene riktig... Jeg tenker at selv om treet er tørt nå, så kan det kanskje "falle ned" tørre sporer i mellomgulvet osv., som deretter risikerer å "sette fart" hvis jeg får dårlige fuktverdier for eksempel i krypkjelleren.. Eller tenker jeg feil?

Men har du spurt dem? Planken kan jo være en som de har kastet på grunn av skadene.

• Liker
Oldboy
  • Laddar…
-JC- skrev:
Når det gjelder hussopp finnes det mange myter og feiloppfatninger. Hysterien er stor og oppmuntret av flere aktører med kommersielle interesser, da kanskje først og fremst Anticimex. Et urolig menneske er alltid enklere å tjene penger på.

Følgende lesning om hussopp kan være interessant der forskjellen i holdning er åpenbar: [lenke]
Uhyre interessant artikkel faktisk. Det som skrives her høres mye mer rimelig ut enn alt annet jeg har lest om hussopp.

Stina71 skrev:
thestrut, så dine husoppdrag altså ut som både det rutemønstrede (bilde 2) og det hvite (bilde tre)?

RoBo, selvfølgelig kan jeg ta bilde av der de har reparert, men jeg har ingen anelse om hvordan det ser ut på undersiden.. Er det allerede skrudd fast? Bør jeg be dem om å skru løs bitene igjen for å undersøke det hele nærmere, alternativt bytte ut eller behandle trebitene, for deretter å sette dem tilbake?

Hvis bitene kommer fra planken dere ser på bildene, er det altså ikke en særlig bra situasjon, hvis jeg har forstått kommentarene riktig... Jeg tenker at selv om treet er tørt nå, så kan det kanskje "falle ned" tørre sporer i mellombjelkelaget osv., som deretter risikerer å "sette fart" hvis jeg får dårlige fuktverdier for eksempel i krypkjelleren.. Eller tenker jeg feil?
jo delvis ser det ut så...
her er litt om mitt problem... https://www.byggahus.se/forum/losvirke-timmerhus/229330-hussvamp-och-somnproblem-2.html

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.