Har et garasje med lecablokkvegger. Garasjen er bygget rundt 60-tallet skulle jeg tro. Skal nå få veggene glatte samt isolere litt. Jeg tenkte å lage opp veggene med trelekt og skru fast og lime disse regellektene mot lecablokkveggen. Deretter kjøpe isopor 3 cm og lime dette med på lecablokkveggen mellom lekten. Så osb-plate og skru på disse lektene og deretter renoveringsgips oppå dette. Hva tror dere? Hvordan går det med fukt? Takk for
 
  • Garasje med lecablokkvegger, vindu, gressklipper og gamle møbler. Renoveringsprosjekt med fokus på å jevne ut veggene og legge til isolasjon.
Jeg ville ikke bruke celleplast på grunn av brannrisikoen og at den er kjedelig å montere. Når det gjelder fukt, er det bedre å få til isolasjonen på utsiden, men det er kanskje ikke mulig i ditt tilfelle?
 
J
Bedre å legge på celleplast direkte mot veggen og pusse på det, så er det ikke fuktfølsomt..
 
Jeg tror at lekten risikerer å bli fuktig og kanskje råtne over tid.

Foreslår at du pusser innvendig og isolerer og fikser en passende fasade utvendig hvis du skal ha garasjen oppvarmet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.