6.341 lest ·
24 svar
6k lest
24 svar
Hva skal jeg bruke i den av hunden ødelagte trappen?
Vent en stund til valpen er eldre og (kanskje) ikke går på trappen igjen. Jeg reparerte en tretrapp som var ganske nedslitt ved å kjøpe en liten fres, deretter freste jeg bort deler av trappenesen. Jeg freste nok til at jeg kunne legge inn en trelist. Jeg kjøpte eik som er mer holdbart enn furu. Deretter limte jeg inn listen. Oppå malte jeg trappa i en valgt farge. Det ble veldig bra.J johanlund77 skrev:
"Plastic padding" er jo ikke en slags sparkel, det finnes litt ulike sorter. Glassfibersparkelen er sterk og bra for å fylle opp større groper, men det er ikke morsomt å slipe eller prøve å få til en fin overflate. Den "vanlige" sparkelen føles litt ømtålig hvis den skulle få seg et spark. Ultima (jeg tror det heter "supersparkel" nå) er litt mer seig og elastisk og vil nok fungere best i ditt tilfelle. Men det finnes kanskje andre produkter som er bedre.
Det virker som du velger "Plastic" gjør da som vanlig med vinduskitt blande inn noe som i dette tilfellet hunden ikke liker. I vinduskitt er det jo hvit pepper (kan jo fungere ? (kaliumcyanid fungerer men får kanskje en kjedelig bieffekt= Velg IKKE)). Ellers hadde jeg som tidlig nevnt valgt å på en eller annen måte felle inn nytt ekte tre.G g.kraft skrev:
Jeg synes det synes ganske tydelig på bildet at trappenesen er en "egen" list, og da kan det jo være ganske enkelt å bryte løs den gamle og erstatte med en ny. Har du overhåndsfres kan du få til en identisk profil på listen med den gamle som forlegg. Da er stedet som er utsatt for mest åverkan fikset.
Merkene på plantrinnet kan enkelt sparkles med valgfritt sparkel siden de brytende kreftene der ikke er like store.
Anekdote: Da vi kjøpte vårt hus manglet det en list rundt en dør. Profilen på listen eksisterer ikke lenger, så jeg kjøpte en så lik list jeg kunne finne og brukte deretter overhåndsfresemaskinen i et fresebord for å modifisere den. I dag ville ingen kunne se hvilken av listene rundt døren som er ny, selv om de får informasjonen om at en ikke er original. 🙂
Lykke til!
Merkene på plantrinnet kan enkelt sparkles med valgfritt sparkel siden de brytende kreftene der ikke er like store.
Anekdote: Da vi kjøpte vårt hus manglet det en list rundt en dør. Profilen på listen eksisterer ikke lenger, så jeg kjøpte en så lik list jeg kunne finne og brukte deretter overhåndsfresemaskinen i et fresebord for å modifisere den. I dag ville ingen kunne se hvilken av listene rundt døren som er ny, selv om de får informasjonen om at en ikke er original. 🙂
Lykke til!
Det blir sterkere hvis du skrur inn noen skruer som du ikke drar inn helt, så skruvehodet er noen mm utenfor. Sparkle deretter rundt og over skruvehodet. Jeg ville brukt plasticpadding.J johanlund77 skrev:
Klikk her for å svare