Valpen min har klort i stykker tretrappen min. Jeg tenkte å reparere den, men hva skal jeg bruke? Vanlig sparkel føles svakt og kjemisk tre litt krevende.

• Ødelagt tretrappetrinn med tydelige kloremerker fra hundevalp, klart for reparasjon.
J johanlund77 skrev:
Min valp har klort opp trappa mi. Jeg tenkte å fikse den, men hva skal jeg bruke? Vanlig sparkel føles skjørt og kjemisk
J johanlund77 skrev:
Min valp har kloret opp trappa mi. Jeg tenkte å fikse den, men hva skal jeg bruke? Vanlig sparkel føles skjørt og kjemisk tre litt plundrete.
Etter at hunden har lært seg å slutte å gnage, hadde jeg kanskje vurdert å gjøre en trappfornying med tynne eikeplater. Jeg kjøpte et sett hos ABI tre, men det finnes flere alternativer. Deretter reparert/lagt inn nytt treverk på andre deler. Vi hadde en slitt trapp og har gjort en del ennå ikke ferdig. Mvh Magnus

• Trappetrinn med ekskiver etter renovering, delvis uferdig, i en gang med gult malt vegg og parkettgulv. En støvsugerdel ligger på gulvet.
  • Liker
Jenpet og 3 andre
  • Laddar…
Plastic padding er en kanonløsning for å sparkle opp tre. Bygg i flere lag og slip med GROVT papir mellom gangene. Når du har fått det opp i høyden, bruk finere og finere papir.

• Liker
Vilot og 3 andre
  • Laddar…
Cheesen
Ja kjemisk tre eller også må du bytte ut trappekanten og legge inn en bit tre i vangstykket. Trappen er jo uansett malt så det er vel ikke så nøye.

• Liker
Jorel03 og 1 annen
  • Laddar…
J Jan_G skrev:
Plastic padding er en kanonløsning for å sparkle opp tre. Bygg i flere lag og slip med GROVT papir mellom gangene. Når du har fått det opp i høyde, bruk finere og finere papir.
Er det mer lettarbeidet enn kjemisk tre?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
F
Trappetrinnstepper?

• Svarte trappestegsmatter i rektangulær form plassert på hvite innendørs trappetrinn.
  • Liker
  • Haha
sillstryparn og 1 annen
  • Laddar…
Cheesen
J johanlund77 skrev:
Er det mer lett å arbeide med enn kjemisk tre?
Plastic padding og kjemisk tre er veldig like, men plastic padding er hardere og vanskeligere å få en bra overflate på. Det er jo som samme produkt ellers, har brukt plastic padding når det ikke har vært kjemisk tre i fargebutikken.

• Liker
Kustvägen og 1 annen
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Trappetrinnmatter?
Tenkte å forsøke å beholde treverket. Jeg har igjen malingen, men trenger å fikse det litt.

• Liker
Anders Månsson
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Plastic padding og kemisk tre er veldig like, men plastic padding er hardere og vanskeligere å få en fin overflate på. Det er jo som samme produkt ellers, har brukt plastic padding når det ikke har vært kemisk tre i fargehandelen.
Ok. Kanskje får kjøre på kemisk tre da. Stigen føles lettere å få pen enn kanten som hunden også har spist på. Men den er jo ikke like sensitiv så jeg kanskje kan sparkle litt der.

Cheesen
J johanlund77 skrev:
Ok. Kanskje får kjøre på kjemisk tre da. Trinnene føles lettere å få pent enn kanten som hunden også har tygget på. Men den er jo ikke like sensitiv så jeg kanskje kan sparkle litt der.
Kjemisk tre, plastic padding og snikkerisparkel er alle sparkel, bare litt forskjellig holdbarhet og hardhet.

• Liker
Appendix og 1 annen
  • Laddar…
J johanlund77 skrev:
Ok. Kanskje får kjøre på kjemisk tre da. Trappen føles lettere å få pen enn kanten som hunden også har spist på. Men den er jo ikke like sårbar, så jeg kanskje kan sparkle litt der.
Når det gjelder kanten tror jeg faktisk ikke at det kommer til å synes spesielt mye om du bare bygger opp sånn at tannmerkene ikke synes, da hunden uansett ser ut til å ha gnagd "riktig" gradvis utover. Utbedre de dypere tannmerkene og mal bare. Dere vil jo selvfølgelig vite om det, men andre vil sannsynligvis ikke se det med mindre de leter etter feil.

Vent et par måneder først, du vil reparere alle skadene samtidig og er det en valp er den nok ikke ferdig ennå :)

• Liker
Jenpet og 8 andre
  • Laddar…
J johanlund77 skrev:
Er det lettere å jobbe med enn kjemisk tre?
Har dessverre aldri jobbet med kjemisk tre, men Plastic Padding og lignende 2-komp sparkel er superenkle å jobbe med.
Man må bare huske at det skal slipes også, så legg på litt mindre ved hver omgang.

• Liker
Newgolds og 1 annen
  • Laddar…
J
Sidestykket kan du også bare kappe av i passende vinkel og male, men det er jo valgfritt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.