6.341 lest ·
24 svar
6k lest
24 svar
Hva skal jeg bruke i den av hunden ødelagte trappen?
J johanlund77 skrev:Min valp har klort opp trappa mi. Jeg tenkte å fikse den, men hva skal jeg bruke? Vanlig sparkel føles skjørt og kjemisk
Etter at hunden har lært seg å slutte å gnage, hadde jeg kanskje vurdert å gjøre en trappfornying med tynne eikeplater. Jeg kjøpte et sett hos ABI tre, men det finnes flere alternativer. Deretter reparert/lagt inn nytt treverk på andre deler. Vi hadde en slitt trapp og har gjort en del ennå ikke ferdig. Mvh MagnusJ johanlund77 skrev:
Plastic padding er en kanonløsning for å sparkle opp tre. Bygg i flere lag og slip med GROVT papir mellom gangene. Når du har fått det opp i høyden, bruk finere og finere papir.
Plastic padding og kjemisk tre er veldig like, men plastic padding er hardere og vanskeligere å få en bra overflate på. Det er jo som samme produkt ellers, har brukt plastic padding når det ikke har vært kjemisk tre i fargebutikken.J johanlund77 skrev:
Ok. Kanskje får kjøre på kemisk tre da. Stigen føles lettere å få pen enn kanten som hunden også har spist på. Men den er jo ikke like sensitiv så jeg kanskje kan sparkle litt der.Cheesen skrev:
Kjemisk tre, plastic padding og snikkerisparkel er alle sparkel, bare litt forskjellig holdbarhet og hardhet.J johanlund77 skrev:
Renoveringsnybegynner
· Bästerort
· 1 674 innlegg
Når det gjelder kanten tror jeg faktisk ikke at det kommer til å synes spesielt mye om du bare bygger opp sånn at tannmerkene ikke synes, da hunden uansett ser ut til å ha gnagd "riktig" gradvis utover. Utbedre de dypere tannmerkene og mal bare. Dere vil jo selvfølgelig vite om det, men andre vil sannsynligvis ikke se det med mindre de leter etter feil.J johanlund77 skrev:
Kjør på kjemisk tre, det bør være tilstrekkelig holdbart. Har jobbet en del med https://www.bauhaus.se/traspackel-p...GWdgwXwQnAbm8pQhDZ3W3dgdSUSKyGaxoCnCwQAvD_BwE Fungerer bra, tørker mkt fort. Legg på i omganger for det er tungt og kommer synke ned/synke inn.