Bildet nedenfor viser vår og naboens felles kran for sommervann. Da de bygde ny vinterhage forrige sommer, forsvant det gamle festet siden det da i prinsippet ble innebygd i veggen på terrassen deres. Naboen har snekret sammen en pen plate å feste det på, men så kom han ikke lenger, så nå tenkte jeg å fullføre. En trekloss slik at den kommer ut et stykke fra veggen og så en ??? som holder slangen fast.
Altså, jeg forstår jo hvordan det skal se ut, men har ingen anelse om hva det heter. De der tynne barna med en masse hull i duger ikke, det er for spinkelt, da vrir det bare rundt, det var en slik det var før.
Nåværende innfesting består av juletrefot, en bit av en impregnert stolpe som ble til overs og litt sølvtape, noe jeg fant bedre enn å la den dingle i luften som et halvslakt.
Svar gjerne med varenummer eller lenke til varen det gjelder, på f.eks. Biltema, Clas Ohlson, Jula, Byggmax eller Beijers (eller noe annet som finnes i Karlstad)
Aha!
Hyllplass Bygg 9 på begge.
Gjengestang er mer vrient å feste i tre tenker jeg...
Og jo, det blir jo faktisk riktig stilfullt til den svarte slangen, i alle fall i sammenligning med juletrefot og sølvteip. Men overkill med vibrasjonsdemping på den tror jeg
Burde de ikke funke å kjøre på et veggfeste med en ny T-kobling. (Om dimensjonene finnes.)
[lenke]
Den svarte slangen er jo litt grovere enn en vanlig hageslange, så det ser ikke ut til å finnes på Biltema, da må man nok gå på en proffbutikk. Ellers hadde det jo funket.
Aha!
Hyllplass Bygg 9 på begge.
Gängstång er vanskeligere å feste i tre, tenker jeg...
Og jo, det blir faktisk ganske stilriktig til den svarte slangen, i alle fall i forhold til juletrefot og sølvtape. Men overkill med vibrasjonsdemping på den tror jeg
Man kan bore et gjennomgående hull i planken og sette en skive og mutter på hver side. Gängstången kapper du i ønsket lengde.
Kanskje dere skulle koste på en 90 graders vinkel også så kranene kan vinkle ut 45 grader så alle Gardenaprylarna får plass.
det vil si vri T-røret 45 grader og krøken til den ene kranen
Protte
Tenkte sette en kloss imellom så at det kommer ut en bit. Tidligere var det en skikkelig "plåtvinkel" det satt på, men den forsvant i naboens riving av gamle altanen. Vil helst ikke endre noe fra kranene og nedover siden det er ganske gamle ting, pluss at hele vanningsanlegget til 70 hus må stenges av nede i pumpehuset mens man gjør det.