Er dette en spesialløsning eller har det et navn? Det er et beslag som fester en 45x195 under en balkong.

• Rustent beslag som fester en 45x195-bjelke under en balkong.
T
Jeg ville kalt det en buksesele, men søker man på det på nettet så får man bare treff på seler for bukser...
Balksko gjør jo lignende ting men er ofte for ender på bjelker.

Dette kan meget vel være noe byggherrene har gjort selv eller fått laget for byggeprosjektet. Det er jo bare et flatjern som er bøyd til denne formen eller sveiset av noen biter.

T Testarn skrev:
Jeg ville kalle det et bukseseler, men søker man på det på nettet så får man bare treff på bukseseler for bukser...
Balksko gjør jo lignende ting, men er ofte for ender på bjelker.

Dette kan meget vel være noe bygningsarbeiderne har laget selv eller fått laget for bygget. Det er jo bare et flatjern som er bøyd til denne formen eller sveiset av noen biter.
Takk, bukseseler var også det første jeg søkte på. Ja, merkelig likevel, føles som at det burde være en relativt vanlig foreteelse å henge opp lekter på dette settet. Jeg skal forlenge denne langs hele balkongen, antar at jeg fortsetter med vinkeljern fra begge sidene i stedet.

Selve profilen heter omega i alle fall, men opp ned.
Synes profilen ser ekstrudert ut, den er avrundet i innerhjørnene mot reglen men alle andre hjørner ser ut til å være helt vinkelrette, vanskelig å bøye og få så skarpe hjørner.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.