Skulle gjerne ha pussfasade på huset.
Men hva er det som gjør at puss er så dyrt? Er det materialet eller er det selve arbeidet som drar av gårde?

Kan man legge puss selv om man ikke har gjort det tidligere, eller kreves det en fagmann for jobben? ::)

Går man inn på Lövskogs bygge (http://husbygget.lovskog.com/bygget.asp), skriver han at pussen gikk på 20000 jmfrt med 125000 for "puss ute på byen". Da tilkommer riktignok alt arbeid, men likevel...
 
Det er jobben som koster, ikke materialet. Det er det samme som med steinhus, selve steinen er billig men kostnaden for å mure huset... ::)

Vi vurderer å pusse et 2-etasjers steinhus selv til tross for at vi aldri har gjort det før.

Min eneste erfaring er å pusse en høy husgrunn med spatel og løstømmer. Klissete, klissete, klissete men det fungerte.

Det finnes mange forskjellige typer puss, som tydeligvis skiller seg en del i konsistens og arbeidsinnsats. Vi har ikke sett så nøye på det ennå, mer enn å konstatere at det er fullt mulig å gjøre selv om man er nevenyttig nok til å bygge et hus. ;D
 
Det er masse av puss som skal opp. Jeg, som ellers gjør (nesten) alt selv, backer for å pusse opp huset selv. Jeg har regnet ut at det sitter cirka seks tonn puss på mitt lille, (boareal 92 kvadrat), hus.
 
Det er helt klart jobben som koster.
Svigerfar jobber i bransjen og skal pusse vårt hus for kun kostnaden for pussen-jobben gjør han gratis, og det gjør han for maks 50 000...
 
Hei.

Det som driver kostnaden er litt avhengig av hvilken puss du skal ha på huset. Hvis du velger en tykkpuss kommer du unna med ca. 1/2 prisen mot om du tar en tynnpuss a la STO Nordic. Problemet med tykkpussen er at den tar 3.- ganger så lang tid å pusse med.

mvh,
Martin
 
Det er det samme her, svogeren er murer og jobber mest med STO, 40mm frigolit og det pussmur som trengs vil komme til å gå på maks 50kkr har han lovet.
 
Kanskje på tide å blåse liv i den gamle Polenkonsult-tråden under håndverkere?

Ærlig talt så har jeg hørt at det finnes MANGE bra og dyktige polske murere.

Mvh Stefan  :)
 
Er det ikke slik at proffene sprøyter på pussen med spesielle pussprøyter? Det burde jo gjøre det mindre tungt. Så vidt jeg vet, kan slike maskiner leies.
 
Får se hvordan mine arbeidere fikser pussingen... de ser ut til å kunne den greia, men må først bevise det med å pusse innerveggene nede i kjelleren. Sjekk vår web om en uke så får dere se resultatet...
 
Jeg trodde at det var slik at man sprøytet på pussen og deretter gikk på det for hånd "på plass" med rivbrett/skånska osv. At man altså ikke slår på pussen for hånd. Men jeg er jo ikke i bransjen...
 
Joda, visst bruker man en bruksprøyte ala THAB 520 så selve "påleggingen" tar ikke så lang tid, men det skal likevel kadeschas/rettes og filtes. Selvfølgelig er det enklere om huset er en enetasjes så man slipper å stå og mekke med en tung slange full av bruk på et skranglete stillas..

mvh,
martin
 
Jeg skal bygge et Trivselhus på omtrent 170 kvm (1/2 plan). Trivselhus tar 250 000 for pusset fasade på det huset. Naturligvis skal jeg ikke ha pusset fasade med slike kostnader. Men det hadde vært fint.
 
Det er ingen helt urimelig pris om man sammenligner med de tilbudene jeg har fått for å pusse opp huset mitt. Litt i overkant bare.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.