Skulle gjerne ha pussfasade på huset.
Men hva er det som gjør at puss er så dyrt? Er det materialet eller er det selve arbeidet som drar av gårde?
Kan man legge puss selv om man ikke har gjort det tidligere, eller kreves det en fagmann for jobben? :
Går man inn på Lövskogs bygge (http://husbygget.lovskog.com/bygget.asp), skriver han at pussen gikk på 20000 jmfrt med 125000 for "puss ute på byen". Da tilkommer riktignok alt arbeid, men likevel...
Men hva er det som gjør at puss er så dyrt? Er det materialet eller er det selve arbeidet som drar av gårde?
Kan man legge puss selv om man ikke har gjort det tidligere, eller kreves det en fagmann for jobben? :
Går man inn på Lövskogs bygge (http://husbygget.lovskog.com/bygget.asp), skriver han at pussen gikk på 20000 jmfrt med 125000 for "puss ute på byen". Da tilkommer riktignok alt arbeid, men likevel...
Det er jobben som koster, ikke materialet. Det er det samme som med steinhus, selve steinen er billig men kostnaden for å mure huset... :
Vi vurderer å pusse et 2-etasjers steinhus selv til tross for at vi aldri har gjort det før.
Min eneste erfaring er å pusse en høy husgrunn med spatel og løstømmer. Klissete, klissete, klissete men det fungerte.
Det finnes mange forskjellige typer puss, som tydeligvis skiller seg en del i konsistens og arbeidsinnsats. Vi har ikke sett så nøye på det ennå, mer enn å konstatere at det er fullt mulig å gjøre selv om man er nevenyttig nok til å bygge et hus. ;D
Vi vurderer å pusse et 2-etasjers steinhus selv til tross for at vi aldri har gjort det før.
Min eneste erfaring er å pusse en høy husgrunn med spatel og løstømmer. Klissete, klissete, klissete men det fungerte.
Det finnes mange forskjellige typer puss, som tydeligvis skiller seg en del i konsistens og arbeidsinnsats. Vi har ikke sett så nøye på det ennå, mer enn å konstatere at det er fullt mulig å gjøre selv om man er nevenyttig nok til å bygge et hus. ;D
Hei.
Det som driver kostnaden er litt avhengig av hvilken puss du skal ha på huset. Hvis du velger en tykkpuss kommer du unna med ca. 1/2 prisen mot om du tar en tynnpuss a la STO Nordic. Problemet med tykkpussen er at den tar 3.- ganger så lang tid å pusse med.
mvh,
Martin
Det som driver kostnaden er litt avhengig av hvilken puss du skal ha på huset. Hvis du velger en tykkpuss kommer du unna med ca. 1/2 prisen mot om du tar en tynnpuss a la STO Nordic. Problemet med tykkpussen er at den tar 3.- ganger så lang tid å pusse med.
mvh,
Martin
Får se hvordan mine arbeidere fikser pussingen... de ser ut til å kunne den greia, men må først bevise det med å pusse innerveggene nede i kjelleren. Sjekk vår web om en uke så får dere se resultatet...
Joda, visst bruker man en bruksprøyte ala THAB 520 så selve "påleggingen" tar ikke så lang tid, men det skal likevel kadeschas/rettes og filtes. Selvfølgelig er det enklere om huset er en enetasjes så man slipper å stå og mekke med en tung slange full av bruk på et skranglete stillas..
mvh,
martin
mvh,
martin
Klikk her for å svare