Jeg har prøvd å blande små batcher av slik ferdig fi betong som finnes f.eks. byggmax. Vi snakker typ 1kg betong og vannet beregnet på den mengden som er angitt på posen. Jeg husker ikke eksakt, men det var vel noen dl eller 2 per kg betong.
Jeg skulle reparere 2 borede hull i grunnen for å kunne bore igjen i direkte nærhet til dem.
Fuktet hullet lett før jeg presset inn betongen og dekket med en tape for å bevare fuktigheten mens betongen herder.
Etter noen dager kjente jeg med fingeren, og jeg kunne smuldre opp betongen med bare fingertuppene. Kunne ta et bor for hånd og ta ut den nye betongen fra hullet...
Noen som vet hva jeg gjør galt? Har støpt større fundamenter tidligere der jeg har brukt samme type sekk tidligere, og de er steinharde.
Ville blitt veldig glad for tips.
Jeg skulle reparere 2 borede hull i grunnen for å kunne bore igjen i direkte nærhet til dem.
Fuktet hullet lett før jeg presset inn betongen og dekket med en tape for å bevare fuktigheten mens betongen herder.
Etter noen dager kjente jeg med fingeren, og jeg kunne smuldre opp betongen med bare fingertuppene. Kunne ta et bor for hånd og ta ut den nye betongen fra hullet...
Noen som vet hva jeg gjør galt? Har støpt større fundamenter tidligere der jeg har brukt samme type sekk tidligere, og de er steinharde.
Ville blitt veldig glad for tips.
Fin betong skal støpes med, ikke repareres med i små hull. Du må kjøpe reparasjonsbruk hvis du skal lykkes..A Axiotrade skrev:Jeg har forsøkt meg på å blande små batcher av slik ferdig fi betong som finnes f.eks. byggmax.
Vi snakker typisk 1 kg betong og vannet beregnet på den mengde som angis på posen. Jeg husker ikke nøyaktig, men det var vel noen dl eller 2 per kg betong.
Jeg skulle reparere 2 borede hull i grunnen for å kunne bore igjen i nærhet til dem.
Etter noen dager kjente jeg med fingeren, og jeg kunne smuldre bort betongen med bare fingerspissene. Kunne ta en borr for hånd og ta ut den nye betongen fra hullet..
Ville bli veldig glad for tips
Typ dette:
https://www.se.weber/betong-cement-vagglagning/reparationsbetong/weber-rep-45-reparationsbruk
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 innlegg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6.856 innlegg
Jeg tror på dette også. Kan egentlig ingenting om betongstøping men har forsøkt å lese opp og fått tips. Der inngikk at om man heller i tørr mark (i mitt tilfelle) kreves det skikkelig med vann ellers tørker betongen ut før den herder ordentlig. Brukte 5 år gammel Finja grovbetong til postkassen f.eks. (lagret tørt, ingen klumper). Vannet masse i det tørre hullet, blandet på følelsen (synes for det meste at det blir litt for tørr blanding i følge anvisningene) og det var steinhardt etter en uke eller så. Vannet en eller to ganger over siden det ikke regnet i det hele tatt.D Drburr skrev:
Som andre også har sagt er det kanskje best ellers å bruke ankermasse om det allerede finnes eksisterende hull.
Klikk her for å svare