Jeg har hatt hulltaker her for å lage hull for ventilasjon samt AC i mitt hjemme-teknikk-lab.

Det ene hullet ble dessverre (til tross for flere målinger og kontroller!) tatt ca 5 centimeter feil vei. :(
Hulltakeren løste det ved å utvide hullet med et nytt hull ved siden av, og jeg vil nå kunne installere et spirorør som kommer riktig (det sitter et PVC-rør på bildet nedenfor, men skal altså byttes ut mot et spirorør).

PVC-rør i hull i vegg, omgitt av frigolit, lecablokker og gips. Text med beskrivelser av veggmaterialer står ved siden av røret.

Ytterveggen er altså 10 cm frigolitblokker med tynn puss, og deretter er det ca 26 cm tykke lecablokker og på det er det 13-14 mm tykke gipsplater som er limt rett på lecablokkene.

Hvilken metode er mest hensiktsmessig for å fylle ut og isolere det ovennevnte tomrommet?

Jeg vil deretter lime på ny gipsplate for å sparkle og male over. Jeg er derimot usikker på hvilken metode og materiale som er best for å fylle tomrommet på grunn av at hulltakeren måtte "utvide" hullet.

Fugeskum er nok det som blir best. Skjær bort gips et stykke ut på lecaen så du får den nye gipsbiten limt ute på lecablokkene.

• Liker
klaskarlsson og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.