Hei,
Jeg har et murhus bygget i 1970.
Veggene i markplan er vanlige vegger med noen form for plate montert på.
I underetasjen har jeg identifisert tre typer vegger. Enten utforede vegger med samme plate som i markplan. Eller betongvegger. Nemas problemas.
Men så er det en type vegger hvor det er en slags betonglignende materiale. Men det er ikke noe problem å bore i disse veggene med en batteridrevet skrutrekker og en vanlig treborr, selv om borret blir sløvt.
Er det dette som er lettbetong eller hva kan det være?
Jeg skal skru opp et toalett skap i en slik vegg, og selv om det er lett når det er tomt, har jeg en følelse av at min kjære samboer
kommer til å fylle det med tunge kremer og annet nødvendig innhold 
Jeg har et murhus bygget i 1970.
Veggene i markplan er vanlige vegger med noen form for plate montert på.
I underetasjen har jeg identifisert tre typer vegger. Enten utforede vegger med samme plate som i markplan. Eller betongvegger. Nemas problemas.
Men så er det en type vegger hvor det er en slags betonglignende materiale. Men det er ikke noe problem å bore i disse veggene med en batteridrevet skrutrekker og en vanlig treborr, selv om borret blir sløvt.
Er det dette som er lettbetong eller hva kan det være?
Jeg skal skru opp et toalett skap i en slik vegg, og selv om det er lett når det er tomt, har jeg en følelse av at min kjære samboer
Pluggen skrue som går inn ca 10 cm i veggen vil holde, finnes spesielle lettbetongplugg/skruer, passende med 6 mm skrue, grovere trengs ikke, finnes å kjøpe i varehusene, sett gjerne en skive på skruen, det blir bedre anhold mot skapfestet da.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 239 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.239 innlegg
Når huset er såpass nytt burde det finnes papirer om konstruksjonen som ble utarbeidet i forbindelse med byggetillatelsen for huset. Har du sjekket hva som er lagret hos kommunen?
Men det kan jo være lettbetong.
Men det kan jo være lettbetong.
Klikk her for å svare