Tynt folie med tekst "1121 A FØRSEGLINGS-REMSA" synlig under klinker, med struktur som kan minne om varmeslynge, omgitt av litt byggstøv og smuss.
Hei.

Med fare for å bli idiotforklart stiller jeg spørsmålet. Hva er det jeg ser under flisene?

Er det bare en våtromssperre (fuktsperre) eller kan det tilhøre 48v gulvvarmeslyngen? Det er bare et tynt folie, men strukturen i folien gjør meg urolig.

Men det kan vel ikke være varmeslynge i folien?

Huset er fra 1970.

Med vennlig hilsen Thomas Ljunggren

Er det 48 V varmekabel kan det nok være den.

P
Ser ut som varmefolie, som den man limer på bak bakspeilene til bilen.

Det som synes er selve varmekabelen, det er metallfolie innbakt mellom to tynne varmebestandige plastfolier.

Nå har jeg klart å lage et hull i den der folien, vil anta at sløyfen er ødelagt da?

Noen som vet hvordan disse fungerer? Går det an å reparere med noe spesielt tape eller lignende?

Eller må man legge en ny sløyfe når man har revet ut gulvet?

Legg ny ekte sløyfe, den der er jo avskrevet nå.

Om den er avskrevet er et rent økonomisk regnskaps teknisk forfarande som ikke har noe med om det er fornuftig å reparere eller ei.

Det er mulig at den fungerer selv med hull.

• Liker
lopec
  • Laddar…
H
T thomaslj skrev:
Nå har jeg klart å lage et hull i den der folien
Er en folieslynge av så er det nok kjørt, er det bare selve plasten så legg litt silikon på hullet.

Den typen av gulvvarme pleier å være delt inn i seksjoner, så den seksjonen er trolig ødelagt. Men du kan jo måle. Et sted i huset har du en transformator som tar ned 230-volten til 48 v. Sjekk på den hvor mange ampere den er laget for. Det kan gi en viss veiledning.

• Liker
thomaslj
  • Laddar…
Sjekk på backer/calesco.com , de produserer slike varmefolier

• Liker
thomaslj
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.