haha nei, det gjør de ikke den står stødig på bjelker i veggen
tillegge kan jeg at, disse metallbåndene ikke er stramme, men kan vippes på fram og tilbake.
også så virker de å være plassert ca 15 cm fra takbjelkene som gipsen er skrudd i...
håper noen har en klok løsning.
tillegge kan jeg at, disse metallbåndene ikke er stramme, men kan vippes på fram og tilbake.
også så virker de å være plassert ca 15 cm fra takbjelkene som gipsen er skrudd i...
håper noen har en klok løsning.
ja det var den konklusjonen jeg har kommet frem til også, men så nå på bildene fra en annen vinkel at de ligger litt skjevt, på tvers av regel som gipsplaten er skrudd i... kan det kanskje være for å holde det på plass? i så fall er de unødvendige nå
Ja, man kan jo tenke seg oppbevaring for VP-rør, ski, små lister eller noe sånt.
Udokumenterte bjelker i garasjer er spennende. Vi hadde en også. Den så ut som på det første bildet. Pent lagt opp på en stolpe laget av et eternittrør fylt med betong. Bærende? Javisst trodde vi.
Det var mye dribling med denne bjelken når vi skulle rive denne garasjen. Husets ene gavlvegg går nemlig vinkelrett mot denne bjelken omtrent midt i taket, så vi forutsatte at bjelken var en støtte for den veggen.
Når vi begynte å rive innså vi at noe var rart. Blant annet kunne man nesten stikke inn en penn mellom denne bjelken og taket der lasten fra veggen egentlig burde gå ned.
Når vi hadde revet så det ut som på det andre bildet. Bjelken viste seg bare å være satt dit, antagelig for å kunne henge opp noe tungt i.
Udokumenterte bjelker i garasjer er spennende. Vi hadde en også. Den så ut som på det første bildet. Pent lagt opp på en stolpe laget av et eternittrør fylt med betong. Bærende? Javisst trodde vi.
Det var mye dribling med denne bjelken når vi skulle rive denne garasjen. Husets ene gavlvegg går nemlig vinkelrett mot denne bjelken omtrent midt i taket, så vi forutsatte at bjelken var en støtte for den veggen.
Når vi begynte å rive innså vi at noe var rart. Blant annet kunne man nesten stikke inn en penn mellom denne bjelken og taket der lasten fra veggen egentlig burde gå ned.
Når vi hadde revet så det ut som på det andre bildet. Bjelken viste seg bare å være satt dit, antagelig for å kunne henge opp noe tungt i.
Sist redigert:
anaitis
pinebar
Det jeg funderer på er om det kan være en rest fra frakt eller montering... en planke er vel maks hva som får plass derunder.
Bjelken er jo ganske stor (kan ikke målene i hodet), ca 400x 250mm og ca 6 meter.
Det er den som taket hviler på...
Æh luter mot å fjerne de der båndene, skal nok ned med en gipsplate for å lage en kabelgjennomføring så man kan passe på å se da!
Takk for alle fornuftige svar og ideer!
Tror ikke det uten taket bør jo være festet i ytterveggene samt så er metallbåndene for svake for den oppgaven!
pinebar
Nei, også det faller bort, for lite rom under, ca 20 mm. Samt den som bodde der tidligere og samt lot garasjen være ikke den typen som ville bruke det (rommet i selve bjelken) til det.
Det jeg funderer på er om det kan være en rest fra frakt eller montering... en planke er vel maks hva som får plass derunder.
Bjelken er jo ganske stor (kan ikke målene i hodet), ca 400x 250mm og ca 6 meter.
Det er den som taket hviler på...
Æh luter mot å fjerne de der båndene, skal nok ned med en gipsplate for å lage en kabelgjennomføring så man kan passe på å se da!
Takk for alle fornuftige svar og ideer!
Klikk her for å svare


