Hei!

Begynte å rive kjellerstue i et 50-tallshus i dag og fant følgende bak den oppsatte veggen mot gavlen.
Hva er dette for et materiale? Ser ut som glassfiber.

Kan legge til at da det ble drenert for to år siden ble et stort hull oppdaget på utsiden som ble murt igjen. Før gikk det sentralvarmerør inn på dette stedet (felles fyringsanlegg for hele området) Utsatt vegg i kjeller av et 50-tallshus med gulaktig isolasjonslignende materiale som ser ut som glassfiber bak en revet vegg. En murvegg bak en oppreglet vegg i et 50-tallshus, med gult og ullaktig materiale, trolig glassfiber, synlig på overflaten. Vegg med synlig isoleringsmateriale, muligens glassfiber, og betongoverflate. Uisolert del av vegg med gulaktig isolasjonsmateriale, muligens glassfiber, synlig etter fjerning av en gammel vegg i et 50-tallshus. .
 
Ja, det ser ut til å være glassfiber.
 
Stefan N skrev:
Ja, det verkar va glasfiber.
Ja glassfiber er det nok, spørsmålet er hva det gjør i kjelleren :wow:.
 
Er det noen luke der i veggen også?
 
Det er glassfiberarmert polyester noe slurvete dit laminert.
 
Stefan N skrev:
Er det noen luke der i veggen også?
Ja, det er en luke med noen rørstumper som går rett igjennom. Som jeg har skrevet ovenfor, så tror jeg at rørene for sentralvarmen kom inn den veien før, men jeg er ikke sikker. Det er litt merkelig at man har dekket over nesten hele. Må nok få hit en murer som kan se om luken kan fjernes og hullet mures igjen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.