Jeg har kjøpt noen benkeplater fra IKEA. De kommer pakket med beskyttelsesplater av noe som ligner på masonitt, men som er blank på begge sider. De er omtrent 3 mm tykke.

Disse platene er akkurat hva jeg ville trenge i andre sammenhenger, men jeg vet ikke hva de heter eller hvem som selger dem. IKEA hadde ingen anelse.

Noen som vet?

Kan det være MDF?

P
Boardskive eller trefiberskive 3mm

• 3mm boardskive, også kalt trefiberskive, presenteres med dimensjoner 1220x2440mm og vekt 8.4 kg. Pris 59,95 kr/stk.
Boarden er jo sjelden blank på begge sider.

Immobil Immobil skrev:
Kan det vara MDF?
Nei, føles mer som masonitt, både overflate og vekt. MDF føles også litt for dyrt for å bruke som emballasjemateriale.

T Troberg skrev:
Jeg har kjøpt noen benkeplater fra IKEA. De kommer pakket med beskyttelsesplater av noe som ligner på masonite, men som er blank på begge sider. De er omtrent 3 mm tykke.

Disse platene er akkurat det jeg ville trenge i andre sammenhenger, men jeg vet ikke hva de heter eller hvem som selger dem. IKEA hadde ingen peiling.

Er det noen som vet?
Noen på IKEA må jo vite.

Cheesen
T Troberg skrev:
Nei, føles mer som masonitt, både overflate og vekt. MDF føles også litt for dyrt for å bruke som emballasjemateriale.
Du beskriver nøyaktig produktet vi fikk fra ceos. Det skulle være 4 mm hdf men var nærmere 3 mm, brun og helt blank.

Det finnes masonit (board) som er blank på begge sider, jeg får også som emballasje fra Tyskland.

Protte

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.