Medlem
· Västernorrland
· 12 020 innlegg
det er noe som vokser fordi det konstant er vått der typ............Det kommer nok til å spise opp balkongen din på sikt hvis du ikke tar tak i det "våte" og hvorfor det er så.
Ok. Det er jo slik at når våren kommer, ligger det snø lenge på balkongen. Og snøen smelter litt nå og da.S Stefan1972 skrev:
Kan det være det? Ellers er det jo solsiden hele tiden på dagen.
Medlem
· Västernorrland
· 12 020 innlegg
med tanke på hvordan angrepet ser ut så føles det som litt mer vått enn bare en periode om våren. Det der er jo et aktivt angrep typ. Har du flere bilder? Hvor tar delen veien som er til "høyre" Ikke underliggeren altså, men det som er mest angrepet.
Det du ser er en angrepet ekstra forsterkning av regel 120x45 som hviler på en solid regel type 200x45 som går helt ut til en 95X95 stolpe som holder rekkverket på plass. De andre er ikke angrepet, men begge reglene er jo råtne på det stedet.
Medlem
· Västernorrland
· 12 020 innlegg
Å spraye på noe spiller jo ingen rolle om man ikke utbedrer årsaken til alt. Mugg og lignende sporer finnes uansett rundt omkring oss i luften konstant. Om man utbedrer det verste og det får tørke ut så dør jo påveksten av seg selv. Fortsetter det å være vått så blomstrer det videre.........
Det beste er jo selvfølgelig å bytte ut hele bjelken slik at den er frisk og har full styrke, men en nødløsning er jo å feste en ny bjelke utenpå den gamle. Sørg for at den nye bjelken går et godt stykke forbi stolpene på hver side av det skadede området, slik at du kan føre over lasten mellom bjelkene.
Klikk her for å svare




