Jeg pleier å bruke vanlig sparkel kjøpt på Rusta når jeg setter opp gipsplater men...

Det virker som at proffene bruker noe annet. Se på denne filmen.

Han bruker et pulver som man blander i vann. Kan noen fortelle meg hva det heter på svensk og hvor man kjøper det? Min gjetning er gipsbruk men jeg har sikkert feil.

Det finnes flere produsenter av sparkel som har lignende i sortimentet. Fordelen er at man slipper å kjøpe og bære vann, og slik sparkel synker ikke noe eller lite, men det kompenserer man for så hvis man er flink så holder det med en sparkel i plateskjøter. For hjemmebruk duger det godt med ferdigblandet sparkel, man har som oftest tid til å vente på tørk og de fleste er ikke så flinke til å sparkle :D

nino nino skrev:
Det finnes flere produsenter av sparkel som har lignende i sortimentet. Fordelen er at man slipper å kjøpe og bære vann, så synker ikke sånn sparkel noe eller litt men det kompenserer man så er man flink så rekker det med en sparkling i plateskjøter. For hjemmebruk så duger det godt med ferdigblandet sparkel man har oftest tid til å vente på tørk og mesteparten er ikke så flinke til å sparkle :D
Takk for ditt svar. Hva heter produktet på Svensk?

E Elnovis skrev:
Takk for ditt svar. Hva heter produktet på svensk?
Finnes bla Ardex 828, den finnes med sitronlukt og uten tilsatt lukt :)

P
H hapazard skrev:
[lenke]

Biltema ex. Gipsspackel så snabbtorkande och synker ikke.
Hvordan har de klart å få inn sparkelen under den kategorien? Fiske/fiskesøkke?

• Haha
nino
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.