Hei!

Har litt usikkerheter før vi skal legge ny parkett.
Vi rev opp den gamle parketten, og under fuktsperren så vi små felt med fukt, striper på noen centimeter. Tok av fuktsperren, og en ganske sterk lukt av akvarium dukker opp. Det har jo nettopp regnet mye i en hel uke, så jeg er ikke overrasket over at det er fukt i platen akkurat nå.

Men bør vi gjøre noe med lukten? Den vil man jo ikke risikere skal henge igjen og begynne å snike seg opp fra gulvet?

Det er en enetasjes villa med gulvvarme fra -58 i gulvet 🤠

Takk for tips og råd!
 
  • Gulv med fjernet parkett og fuktspærre liggende på siden, synlige fuktflekker på betonggulv i renoveringsprosjekt.
  • Gulvet under gammel parkett, viser mørke fuktflekker og et område med eksponert betong, sannsynligvis fra fjerning av fuktbarriere.
Om dere ikke har kjent lukten siden 1958 er det nok ganske trygt å legge en ny fuktspærre og kjøre på.
Av navnet "fuktspærre" kan man jo mistenke at det fungerer akkurat som det skal hvis dere ikke har merket noe tidligere.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.