Skipp husfixen, det er i prinsippet bare en ekstremt dyrt sementbruk.
Tenker at vanlig pussmørtel C er det rette valget i sammenhengen, men om du absolutt nødvendigvis vil ha et bruk som med god vedheft som går lett å "bre" på så er gipsbruk et bedre valg enn husfix.