Hei

Det er slik at jeg ofte vil måtte fjerne/sette på denne spilen på gjerdet. Derfor egner det seg ikke å feste den med vanlige skruer. Så hjelp meg med råd om hva slags lur løsning jeg kan bruke for å feste den? Kravet er at det skal gå raskt. At akkurat denne spilen buer ut noen mm kan jeg leve med. Men jeg vil heller ikke at det skal se helt forferdelig ut.

Et alternativ er at jeg borer hull i bjelken og setter inn en gjengeinnsats. Så fester jeg spilen med en gjenget skrue gjennom.

En annen løsning er at jeg bruker noen klips eller lignende for å feste spilen mot bjelken. Hva slags klips har jeg ikke helt klart å finne ut av, men kanskje dere kan hjelpe meg med det:D. Gi gjerne forslag på ting som kan kjøpes på typ Clas Ohlson og lignende.

• En rød trefekting med en lys spile som er løst festet, foran et hus med rød vegg og hvite vinduer.
En spiker i overkant på begge stenderne og så to skruer med øye i stakittspilen?

• Liker
ricebridge og 1 annen
  • Laddar…
Kunne være en løsning. Fortsett gjerne med forslag:D

Kommer an på hva den skal tåle. Hengsler er ikke et alternativ?

Et nøkkelhullsbeslag burde jo fungere som du feller inn i spilen. Så drar du bare i en passende skrue i regelen så løfter du på og av den lett.
Koster ikke mange kroner

• Liker
FRS05 og 1 annen
  • Laddar…
To mener jeg selvfølgelig.. Ett oppe og ett nede(y).

Vinkelkrok i spilen og hull o regeln.
Vinkelkrok er nok en Clas O sak.

Protte

• Liker
Nyfniken
  • Laddar…
Magnetar

• Liker
Lilak
  • Laddar…
Tenk hvor nysgjerrig jeg ble på grunnen til at man kan ta av en spile på midten på den måten.

• Liker
beqen og 5 andre
  • Laddar…
Magneter eller hvorfor ikke litt klassisk borrelås?

Fulkemisten
Også nysgjerrig på hvorfor den trenger å fjernes? Kan man bli kvitt det behovet så løser det jo problemet? Da kan man f.eks. skru og lime spjeldet. :D

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
J jonko skrev:
Magneter eller hvorfor ikke litt klassisk borrelås?
Borrelås er håpløst på en sånn plass. Det vil feste seg lo og løv i det med tiden.

Hengsle av elforsinket stål med nøkkelhullsbeslag, tilgjengelig hos Clas Ohlson for 29,90 kr, for montering av konsoller og hyller.
Nøkkelhulls beslag eller hengeblekk (y) Som Mattias_Eson foreslår

• Liker
FRS05
  • Laddar…
Takk for alle forslag! Det ble til at jeg bestilte en gjeng med hengeblikk på Clas Ohlson:D.

Så merker jeg at dere er bra nysgjerrige på hva grunnen er:D. Om dere ser nederst på gjerdet så kan dere ane grunnen. Veldig vanskelig å se dog:cool:

Årsaken til det hele er at jeg har gjort beslag på gjerdet. Så nå kan jeg "hekte av" en seksjon av gjerdet veldig raskt. Bra når jeg trenger å komme inn med ting i hagen og forbi gjerdet. Så nå kan jeg gjøre det uten verktøy uten å måtte ta frem skrudrill og ting.

• Liker
Anna_H
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.