Jeg tenkte å lage hull for skjermene mine så jeg kan trekke kabler i veggen og deretter et hull under skrivebordet. Men nå ser jeg at det er gips tre plate og "frigolit" isolasjon. Hadde det bare vært vanlig isolasjon ull hadde man kunnet trekke kablene lettere. Hva kan man gjøre for å få gjennom kabler hvis man ikke vil gipse om?

• To dataskjermer på et skrivebord med kabler og verktøy, mot en vegg med rutete tapet.
  • Et kvadratisk hull i en vegg med treverk og hvit isolasjon bak et rutete tapet.
Vil du at skjermene skal være inne i veggen eller mener du altså at kablene, strøm og DP/HDMI, skal gå i veggen?

Nå har du riktignok saget allerede, men hadde det ikke vært enklere med en utenpåliggende kabelkanal, da hadde du bare gjort et hull i platen. Alternativt et hull i platen som dekkes med et lokk som slipper gjennom kabler.

Forutsatt at du skal ha datamaskinen under bordet?

• Liker
pacman42
  • Laddar…
W Wip3 skrev:
Vil du at skjermene skal være inne i veggen eller mener du altså at kablene, strømkabelen og DP/HDMI, skal gå i veggen?

Nå har du visst saget allerede, men hadde det ikke vært enklere med en utenpåliggende kabelkanal, da hadde du bare gjort et hull i plata. Alternativt et hull i plata som dekkes med et lokk som lar kablene gå gjennom.

Forutsatt at du skal ha datamaskinen under bordet?
Ja, akkurat, vil ha strøm/dp kabler inne i veggen. vil helst ikke ha noen synlige kabler eller kabelkanaler. men får vel leve med en kabelkanal eller skjære ut en bit gips og gipse om, men det føles veldig trøblete siden jeg har akkurat satt opp tapeten.

Ja, det er jo lett å være etterpåklok, men dette skulle du ha tenkt på før ;)

Jeg vet faktisk ikke hvordan du skal kunne lage hull i isoporen mellom de 2 hullene?
Typ en smal pinne/stang som du trykker ned til det andre hullet? Litt vanskelig å forklare.

Ellers kan du ta bort den tapetvåden der hullene er og åpne opp for kablene og så tapetsere om.

Jeg forstår hva du er ute etter, men å gjøre det i etterkant kompliserer det litt.

W Wip3 skrev:
Ja, det er jo lett å være etterpåklok, men dette skulle du ha tenkt på før ;)

Jeg vet faktisk ikke hvordan du skal kunne lage hull i frigolit mellom de 2 hullene?
Typ en smal pinne/stang som du trykker ned til det andre hullet? Litt vanskelig å forklare.

Ellers så ta bort den tapetvåden der hullene finnes og åpne opp for kablene og så tapetser om.

Jeg forstår hva du er ute etter, men å gjøre det i etterkant kompliserer det litt.
Ja, akkurat. Jeg tenkte en kleshenger som man brekker ut og pirker seg igjennom med. Men det kommer til å ta en haug med tid. Jeg tok for gitt at det var nakent bak gipsen og regelbygging med 60cc. Litt isolering ull selvfølgelig. men denne "frigolit" kom som en overraskelse.

Fres ut en kanal hele veien ned. Legg renovasjonsgips (for å spare dybde på kanalen) i jevn høyde med eksisterende gips, sparkel og på med en ny tapetvåd. Det er nok det enkleste du kan gjøre.

• Liker
cpalm og 1 annen
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Fres ut en kanal hele veien ned. Legg renovasjonsgips (for å spare dybde på kanalen) i jevn høyde med eksisterende gips, sparkel og på med en ny tapetvåd. Det er nok det enkleste du kan gjøre.
Ja, eksakt. Spørsmålet er om man tør å røre tapeten, fruen er ansvarlig for maling og tapetsering 😅

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Den matchen får du ta selv, ikke noe vi kan hjelpe deg med :)

• Liker
Gårdsdrömmar87 og 1 annen
  • Laddar…
C
G Gårdsdrömmar87 skrev:
Spørsmålet er om man tør å røre tapeten
Føles som at den skaden allerede er skjedd 😬

• Liker
Gårdsdrömmar87 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.