De L-listene jeg finner i handelen er dessverre avrundet. Jeg har en håndoverfres liggende men tror ikke den kan hjelpe meg, eller? Jeg må på en eller annen måte feste listen for deretter å gå over med fresen. Vet ikke om distansehjelpemiddelet kan stilles så tett som denne lille listen. Jeg har knapt brukt håndoverfresen så vet ikke helt hvordan den kan komme til nytte i dette tilfellet.
Jeg kan ikke slipe eller høvle for hånd da jeg må ha høy presisjon, samt gjøre ganske lange lengder. Tips? (Det finnes tavel-lister å kjøpe men disse er så dyre at det ikke er et alternativ)
Du har ikke tilgang til en klyvsag? Da kan du i så fall legge den oppe på en planke eller regel så den hviler over kanten på regelen/planken og kløyve både listen og regelen/planken. Da kommer bladet ovenfra og ned i den hvitmalte siden og burde ikke slå ut noen fliser. Det blir nok veldig vinglete å frese noe som er så smalt dessverre.
Vil du ha et rett kutt der du har tegnet den røde linjen? Jeg ville ha prøvd med bordsagen eller tretykkelseshøvlen, selv om det kanskje er vanskelig å få biten til å ligge som den skal når den går gjennom høvlen. Bordsagen burde gå smidig om den skjærer pent nok.
De L-lister jeg finner i handelen er dessverre avrundede. Jeg har en håndoverfres liggende, men tror ikke den kan hjelpe meg, eller? Jeg må på et vis feste listen for så å gå over med fres. Vet ikke om distanse-hjelpemiddelet kan stilles så tett som denne lille listen. Jeg har knapt brukt håndoverfresen, så vet ikke helt hvordan den kan komme til bruk i dette tilfellet.
Jeg kan ikke slipe eller høvle for hånd da jeg må ha høy presisjon, samt lage ganske lange lengder. Tips? (Det finnes tavel-lister å kjøpe, men disse er så dyre at det ikke er et alternativ)
[bilde]
Du får feste listen på en eller annen planke eller lignende, for eksempel med dobbeltsidig tape.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.