Hei,
Jeg er i ferd med å bytte ut råtten syll på et vedskjul under ferien. Tidligere syll var laskad men jeg lurer på om det finnes enklere løsninger i dag med f.eks. noen form for vinkeljern?
På bildet ser dere to syll som etter hvert skal kobles sammen.
Takk for forslag til løsninger.

• To treplanker i en vedbod under reparasjon, med en gammel og delvis ødelagt vegg som skal kobles sammen.
  • Liker
David__11
  • Laddar…
Gjør en bladfuge kanskje? Tenker at det er lettere at du googler på bladfuge enn at jeg skal forklare så det blir misforståelser =) men det er en veldig enkel variant å lage. Det blir betydelig bedre enn om du bare støter dem mot hverandre (som på bilde) og drar sammen med eksempelvis vinkeljern.

A Albans doktor skrev:
Gjør en bladfuge kanskje? Tenker at det er lettere at du googler på bladfuge enn at jeg skal forklare så det blir misforståelser =) men det er en veldig enkel variant å gjøre. Det blir betydelig bedre enn om du bare støter dem mot hverandre (som på bildet) og trekker sammen med for eksempel vinkelskinne
Takk for svaret. Jeg søkte på bladfuge og det ser ut til å være en variant av lask. Jeg har gjort en bladfuge på langsiden av huset. Det blir nok til å gjøre det også i hjørnet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.