holder på å bygge en innervegg i kjelleren. Tenkte å droppe isoleringen så den ikke suger i seg fukt siden det er i kjelleren. Men blir det da veldig trommelyd? Finnes det noen annen måte å lydisolere på?
MVH Anders
MVH Anders
Spontant lurer jeg på din bekymring for at isolasjonen trekker til seg fuktighet.
Hvis det er risiko for så mye fuktighet, så håper jeg at veggen din kun består av stålstendere og sementbundne? (heter det så..?) plater, typ minerit. Ellers vil ikke bare eventuell isolasjon ta skade.
Ellers tror jeg dobbelt gips gjør veggen mer solid og lydabsorberende, hvis du vil slippe isolasjon i.
Hvis det er risiko for så mye fuktighet, så håper jeg at veggen din kun består av stålstendere og sementbundne? (heter det så..?) plater, typ minerit. Ellers vil ikke bare eventuell isolasjon ta skade.
Ellers tror jeg dobbelt gips gjør veggen mer solid og lydabsorberende, hvis du vil slippe isolasjon i.
Cellplast fungerer riktignok som lydabsorbent (bedre enn ingenting i hvert fall) men sammenlignet med f.eks. mineralull er det temmelig verdiløst.
Jeg tror ikke at det er noen større risiko for fuktskader med trelekter på tjærepapp i en innervegg i kjelleren. Jeg synes absolutt at du skal presse inn mineralull mellom gipsplatene, du kommer nok til å angre på det i ettertid ellers.
Jeg tror ikke at det er noen større risiko for fuktskader med trelekter på tjærepapp i en innervegg i kjelleren. Jeg synes absolutt at du skal presse inn mineralull mellom gipsplatene, du kommer nok til å angre på det i ettertid ellers.
Ja ettersom cellplasten har lukkede celler der mineralullen består av flere tråder så er evnen hos cellplast til å omdanne bevegelsesenergi til varme helt verdiløs...Milkshaken skrev:
Men du kan bruke cellplasten som fjær for å dempe trinnlyd og andre typer vibrasjoner/fenomener som oppstår når lydbølger eller støt treffer en overflate som svinger så flanketransmisjon oppstår.
Klikk her for å svare