hantverkare1 skrev:
Jeg er tvilsom til at det skulle holde. Har vært med om det flere ganger at den har blåst i stykker.
Iofs har jeg aldri brukt t-vind super, eller er det den med grønn tekst og grønne rektangler? I så fall har den aldri blåst i stykker for meg, men jeg vet ikke om det har blåst så mye når jeg har brukt den.

Det beste er nok å si til familien at du er opptatt og banke opp panelet i helgen
Jeg er fargeblind. Men slik ser det ut!
Liten bygning under konstruksjon med vindbeskyttelse, omgitt av høstløv og trær.

Mikael_L skrev:
Hva slags vindforhold har du? Er det litt beskyttet av skog, bygninger osv?

Men kan du forsterke med litt spikerlekter osv så hjelper nok det en del. Det burde vel være ganske raskt gjort å sette opp nesten all spikerlekt?
Har du noen lettvekts presenninger til overs så kan du vel forsterke/beskytte med dem kanskje.

Har du allerede isolasjon og gipsplater hjemme, så gir du duken et godt støtte hvis du trykker inn isolasjonen og deretter på med en gipsplate. Da gir du vindsperren støtte innenfra og det blir liksom ikke større krefter på duken da. Sørg bare for at skjøtene på duken har spikerlekt på dem, så vinden ikke løsner noen skjøt. Gipsplatene trenger jo ikke fullskrues.
Det ligger relativt beskyttet. Nede i en (ganske stor) dal, synes dessverre det blir veldig bygete vind her likevel. Huset ligger relativt lavt sammenlignet med husene rundt, men det blåser ganske bra likevel. Rett ved nordøst ligger en fotballbane og lenger borte en innsjø, den veien er altså veldig åpen. Heldigvis ser det ut som om vinden skal komme fra motsatt retning (som den ofte gjør).

Å sette opp alle spikerlektene føles som det beste, men jeg har nølt fordi det føles ikke så bra å la den være så eksponert (panelet kommer kanskje ikke på før til våren). Er det ikke en risiko at det legger seg regn og snø på de horisontale spikerlektene?

Jeg har verken isolasjon eller plater hjemme, vil helst ikke sette det opp nå heller med risikoen for at det blir vått.

Lillmalen skrev:
Som MathiasS "antydde", vindduken er nok historie etter høststormene....
Men det var faktisk ikke det jeg ville antyde. Men jeg vil gjerne se et kamera på dette. OCH jeg ville dra opp litt spiklekter her og der.

Prognosen har jo dessverre ikke utviklet seg i riktig retning. En god del over orkan styrke sier de nå. Jeg får vel være fornøyd så lenge huset står igjen! Værmelding for 28. oktober med regn og kraftig vind, opptil 39 m/s, temperaturer mellom 10-13°C.

Mikael_L
Selv om yr.no ser ut til å forutsi relativt milde vinder for Västra Götaland ...

Mikael_L skrev:
Fast yr.no ser ut til å spå relativt milde vinder for Västra Götaland ...
Ja det har du rett i, men 4 - 7 m/s som yr.no sier, det kan ikke stemme. SMHI har jo gått ut med klasse 2 varsel nå, det er faktisk ikke så vanlig og det gjøre de ikke om det er så store tvil.

Hvordan gikk dette da?

Det gikk kjempebra! Friggan og vindveven ser ut til å ha klart seg helt upåvirket! Den tåler betydelig mer enn jeg våget å håpe på. Ble ikke engang vått på innsiden til tross for intens regnpisking! Nå ble ikke vinden så farlig som SMHI påstod, men det blåste jo kraftig i et par timer i går kveld! Knaket skikkelig i overetasjen i vårt 1,5 plans hus!

• Liker
Mogg og 1 annen
  • Laddar…
Ikke for å nedvurdere stormen Simone, men nå blåser det og regner så mye at jeg alvorlig er redd for at vindduken revner. Betydelig verre enn sist! Hagebord og stoler i plast er blåst omkull på en gressplen, med teksten "Stormen Simone: Never Forget!" som en humoristisk referanse til stormens styrke. Vi får se hvordan det går.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.