Status
Stengt for ytterligere svar.
hokanp skrev:
Stemmer ikke. 33 kg/m3 blir 330 N/m3, blir 33N/m2 ved 10 cm.
ved 40 cm blir det 4*33=132 N/m2 eller ca. 13 kg/m2 ved 400 mm isolering.

jaha, hva skrev jeg da?

1.46N/m2=14.308kg

så du tar feil
så er ikke 1N 10kg, men 9.8kg
det blir vel ikke nøyaktig 1.46N/m'2/400mm med den densiteten isolering har, men det regnet jeg bare en rask overslagsberegning på.
 
Sist redigert:
H
Sist redigert av en moderator:
hokanp skrev:
1,46N/m2 = 0,146 kg/m2 og intet annet. om du ikke kjenner til enheter så la være.

[lenke])
Kraften (F) 1 newton er den kraften som gir massen 1 (m) kg akselerasjonen 1m/s2.

Kraften som påvirker massen 1 kg ved jordoverflaten gis av

F = mg = m*9.81

deretter trenger man ikke ha en ubehagelig tone i sine innlegg, LA være å skrive da!
.... og forresten, Wikipedia, er langt fra en kilde man skal stole på når hvem som helst kan skrive uten at kilden sjekkes...
 
Sist redigert:
H
Nå er det sånn at enheter er min jobb og jeg ser altfor mange feil av personer som tror de kan. Særlig når det gjelder konstruksjonsanalyse som du viste bilder på. Har man ikke kunnskapen SÅ LA VÆRE. Det kan gå galt om man fortsetter å gi svar når feilen er feil med en faktor 100!
 
Unnskyld?
Holder det for 285mm i 45 grader?
 
H
kamilenski skrev:
Unnskyld?
Holder det for 285mm i 45 grader?
Ja, den holder med rupanel og mye annet også. Blei en nedbøying på 50 my, ca. Vend på spørsmålet. Om du går på et tak med rupanel, holder det? Her er belastningen mye høyere da du har 2 føtter og deres lille flate som overfører trykket til rupanelen, noe som er en større påkjenning enn isolasjonen din.
 
Sist redigert av en moderator:
hokanp skrev:
Ja den holder med råspont og mye annet også. Ble en nedbøyning på 50 my, ca. Snu på spørsmålstillingen. Hvis du går på et tak med råspont, holder det? Her er belastningen mye høyere da du har 2 føtter og deres lille flate som overfører trykket til råsponten, noe som er en større påkjenning enn din isolasjon.
Ja! Du har rett! Tusen takk!
 
hokanp skrev:
Nå er det sånn at enheter er jobben min og jeg ser altfor mange feil av personer som tror de kan. Særlig når det gjelder konstruksjonsanalyse som du viste bilder av. Har man ikke kunnskapen SÅ LA VÆRE. Det kan gå galt hvis man fortsetter å gi svar når feilen er feil med en faktor på 100!
Newton gjelder at 1 kilopond er nøyaktig 9,80665 m/s². Denne verdi ble fastsatt i 1901 av den 3. Generalkonferansen for mål og vekt og gjaldt steder på 45° breddegrad. En mer presis verdi for vilkårlig breddegrad ble definert i 1930 gjennom en formel som bygger på at jorden er en homogen rotasjonsellipsoide, se den Internasjonale Tyngdekraftformelen. For et sted i Sverige med uspesifisert breddegrad bør man bruke 9,82 m/s².

Men jeg hadde en feil og det var at jeg gjorde en slurvefeil, at jeg snudde på faktoren.

Jeg sier ikke mer.....
 
Sist redigert:
H
Gi deg ..
N = kp gammel betegnelse = kgm/s2. d.v.s. hvordan jordens tyngdeacc g påvirker en masse. Denne varierer mellom 9,80 - 9,84 avhengig av stedet der man befinner seg og avstanden til jordens sentrum.
 
Sist redigert av en moderator:
hokanp skrev:
Gi deg ..
N= kp gammel betegnelse = kgm/s2. dvs. hvordan jordens tyngdeacc g påvirker en masse. Denne varierer mellom 9,80 - 9,84 avhengig plasten der man befinnersig og dens avstand til jordens sentrum.
9,8 og 9,82 ellers var det riktig, "enhetsarbeideren"
Du sier faktor 10 som er feil!
Gi deg!
 
Sist redigert av en moderator:
H
Vi bruker faktor 10 når vi gjør våre beregninger for å kompensere for ev. feil som oppstår p.g.a. hvor man befinner seg på jorden. om jeg bruker 10 i stedet for 9.8* så er det en feil på 2% og ikke 100000% som ditt forsøk utmunnet i.
 
Sist redigert av en moderator:
hokanp skrev:
1,46N/m2 = 0,146 kg/m2 och inget annet. om du ikke kjenner til enheter så la være.

[lenke]
Der ser man, nå krøp det fram at du hadde feil......
 
Sist redigert av en moderator:
H
Jeg har ikke feil. Jeg bruker en bevisst feil som jeg også har med i min evaluering av resultatet. Et resultat som jeg forstår meg på.
 
Sist redigert av en moderator:
hokanp skrev:
Jeg tar ikke feil. Jeg bruker en bevisst feil som jeg også har med i min evaluering av resultatet. Et resultat som jeg forstår meg på. Du skal ikke snakke om sosial kompetanse, den mangler du helt.
2% feil i en skarp fasthetsberegning på et tak på 2000 m^2, det synes du er "ok"?
Hva jobber du med mer spesifikt?
 
Sist redigert av en moderator:
Dere må gjerne avklare hvem som har rett og hvem som tar feil, men avstå fra personangrep!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.